Ministerstvo dopravy: Přísné limity CO2 již mají své dopady, revizi potřebujeme co nejdříve

01.10.2024 16:33 | Tisková zpráva

Přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory musí proběhnout dříve, aby byla udržena konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu, zachována pracovní místa a zajištěna dostupnost dopravy. Je o tom přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka.

Ministerstvo dopravy: Přísné limity CO2 již mají své dopady, revizi potřebujeme co nejdříve
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Požadujeme, aby revize tohoto zákazu proběhla již v roce 2025, namísto původně plánovaného roku 2026. Chceme o tom jednat s novou Evropskou komisí a zároveň připravujeme poziční dokument, pro který bychom chtěli získat koalici podobně smýšlejících států, tak jak tomu bylo v případě revize normy Euro 7,“ říká ministr Kupka.

Navazujeme tak na své dosavadní aktivity v oblasti realistického a realizovatelného ozelenění dopravy i aktuální iniciativu italské premiérky Georgie Meloniové: „Naším cílem musí být udržet konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a zároveň zabránit tvorbě bariér, které by znemožnily nákup nových cenově dostupných automobilů. Máme ambici být lídry snah o změnu nastavení evropských plánů týkajících se spalovacích motorů,“ zdůrazňuje ministr dopravy.

První kroky na cestě k reálné zelené politice jsme již podnikli: Ministr Kupka v tomto týdnu v Berlíně jednal s německým ministrem dopravy Volkerem Wissingem o krocích k přehodnocení CO2 limitů u osobních vozidel, a to i v návaznosti na dopis Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) z minulého týdne, ve kterém se zmiňuje nemožnost splnění stanovených limitů CO2 pro rok 2025. Zároveň jsme v kontaktu se sdružením českého autoprůmyslu ohledně dalších společných kroků.

„Cesta vede přes další intenzivní vyjednávání a získání dostatečně široké podpory podobně smýšlejících států,“ připomíná ministr.

V roce 2023 byla v návaznosti na ambicióznější klimatické cíle Unie přijata revize nařízení, která stanovuje výkonnostní limity CO2 pro nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla (dodávky).

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Spojování SPD, PRO a dalších

Dobrý den pane Okamuro, v návaznosti na Vaše poslední vyjádření na Primě k další spolupráci s národně-konzervativnimi stranami, mám dotaz. Řekl jste, že do voleb nepůjdete jako koalice, ale že nabídnete místo na kandidátce. To ve mně vzbuzuje otazníky. Vyzýval jste ke spojování, abyste porazili koal...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Poradní orgán ombudsmana: Novela školského zákona negativně ovlivní děti s postižením

22:15 Poradní orgán ombudsmana: Novela školského zákona negativně ovlivní děti s postižením

Poradní orgán veřejného ochránce práv pro oblast ochrany práv osob se zdravotním postižením požádal …