Inspiraci úřad našel ve Švýcarsku, kde obdobný systém uznávání jízdenek už nyní dobře funguje. Zpočátku by se celostátní tarif měl týkat dálkových vlaků, které objednává Ministerstvo dopravy, regionálních vlaků v objednávce krajů a v případě zájmu dopravců i komerčně provozovaných vlaků. Do budoucna by se ovšem mohl týkat i dalších dopravních prostředků v integrovaných dopravních systémech.
Ministerstvo dopravy plán na jednotný tarif schválilo tento týden a v nejbližších týdnech začne pracovat na přípravě jeho zavedení. „Národní tarif počítá s tím, že bude možné jet libovolným spojem libovolného dopravce mezi dvěma body na základně jednoho jízdního dokladu,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. V domácích podmínkách se jedná o revoluční krok. Právě rozdílné jízdné a podmínky u dopravců dosud byly jedním z hlavních problémů v oblasti otevírání trhu dálkové železniční dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva