Hlavním smyslem informační a osvětové akce je upozornit veřejnost na význam ekologického zemědělství, seznámit ji s produkcí, systémem značení i kontrol, vyvrátit mýty a dát možnost nahlédnout pod pokličku. Kromě mediální kampaně je připravena také série roadshow na vybraných akcích a ekofarmách po celé republice. Počet ekofarem i jejich nabídka každým rokem prudce stoupá. Nyní jich pracuje přibližně 4700 a loni v průměru přibyla každý den jedna nová.
„Spotřeba biopotravin v Česku každoročně výrazně roste, a to je určitě dobře. Ostatně odpovídá tomu také zvýšená poptávka. Výdaje domácností za biopotraviny v roce 2017 činily 3,33 mld Kč. To znamená meziroční nárůst o 30,5 procenta. Jsme rádi, že se stále více subjektů věnuje ekologickému zemědělství. To má u nás svou pevnou pozici a jeho význam pro životní prostředí je zcela nezpochybnitelný,“ uvádí náměstek ministra zemědělství Jindřich Fialka. Ze statistických údajů Registru ekologických podnikatelů vyplývá, že nárůst počtu ekologických zemědělců v krajích se od roku 2017 do současnosti zvýšil průměrně o 13,5 %, ovšem například ve Středočeském nebo Jihomoravském kraji přibylo téměř 23 % registrovaných subjektů, a to je téměř o čtvrtinu více než byl dosavadní celkový počet.
Příležitost vyrazit na farmu
Bioproducenti své výrobky představí v září na nejrůznějších regionálních akcích či přímo na ekofarmách. Na místě je možno ochutnat bioprodukty a seznámit se s ekologickým zemědělstvím v praxi. Zábavný program je připraven nejen pro dospělé, ale i pro nejmenší. Mezi akce patří Dožínky na Letné v Praze, Jablečná slavnost Hostětín nebo akce Poznej svého farmáře – farma Babiny. Více informací o akcích naleznete ZDE.
Soutěž Česká biopotravina roku 2019 již zná svého vítěze
Se startem kampaně Září - Měsíce biopotravin byl zároveň ukončen osmnáctý ročník soutěže Česká biopotravina roku 2019. Ze 142 přihlášených produktů, což je prozatím rekordní počet přihlášených bioproduktů v rámci historie soutěže, vybrala odborná porota v čele s předsedou poroty Pavlem Maurerem za absolutního vítěze Kaštánkovo sušené maso vepřové s tymiánem a zázvorem BIO od Ing. Spitzové, které je zároveň vítězem kategorie Biopotraviny živočišného původu (masné bioprodukty). Kromě celkového vítěze porota vyhlásila ještě vítěze dalších kategorií:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva