Mio Spirit 6970 Truck pro nákladní vozy i karavany

30.07.2014 14:54 | Zprávy

Speciální navigace kontroluje výšku mostů, jejich zatížení, ostré křižovatky i omezení pro přepravu nebezpečných materiálů ADR

Mio Spirit 6970 Truck pro nákladní vozy i karavany
Foto: PRAM Consulting
Popisek: Mio Spirit 6900

Mio, přední světový dodavatel přenosných navigačních zařízení, a bezpečnostních kamer do aut a pro outdoor, uvedl na trh nový nejvyšší model navigace Mio Spirit 6970 Truck, který je určen především pro nákladní vozidla, karavany a pro přepravu nadměrných nákladů. Výhodou je velký 5“ matný displej, AV konektor pro možné připojení zadní parkovací kamery a nově lze navigovat dle čísla orientačního, tak i popisného.

V běžném provozu mají řidiči nákladních vozidel řadu nevýhod a jejich trasy je nutné plánovat s ohledem na řadu aspektů. Z těch základních to jsou výška, délka a hmotnost vozidla včetně přepravovaného návěsu s nákladem, aby bylo možné fyzicky danou trasou projet. Dalším zásadním aspektem je typ nákladu z hlediska jeho nebezpečí a možného ohrožení osob, majetku nebo životního prostředí. Například převoz chemických látek v okolí zdrojů pitné vody apod. Přeprava nebezpečných věcí je řízena Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí, která se značí zkratkou ADR v rámci 48 členských států, mezi které patří i ČR.

Nová navigace Mio Spirit 6970 Truck nabízí Režim nákladního vozu, kde lze vložit veškeré parametry platné jak pro tahač, tak i aktuální návěs, případně pro karavan i dlouhé auto s přívěsem, například při přepravě člunů a lodí. Vyhledání a výběr trasy se pak automaticky vyhne místům, jako jsou nízké podjezdy, mosty s nízkou nosností, úzké uličky, ostré zatáčky nebo neprůjezdným oblastem vzhledem ke zvolené kategorii nebezpečného nákladu ADR. Před zahájením jízdy jsou nabídnuty hned 4 varianty různých tras - nejrychlejší, nejkratší, nejsnadnější a nejlevnější. Stačí si pak vybrat tu, která v daný moment nejlépe odpovídá potřebám řidiče či situace. Výběr trasy využívá RDS-TMC zpravodajství a také nápovědy od IQ Routes pro statistické doporučení té nejvhodnější. Díky tomu se lze vyhnout zácpám a zpomalené dopravě, které jsou zapříčiněné opravami silnic a jejich uzávěrkami. Trasy reflektují i funkci LearnMe Pro, která se učí stylu jízdy řidiče a přizpůsobí mu nejen výběr obvyklé trasy, ale přesněji určí i čas příjezdu do cíle. Ke komfortu ovládání přispívá i hlasové ovládání v češtině, kdy lze cíl cesty zadat pouhým vyslovením adresy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Dotace

Pane Zdechovský, opravdu myslíte, že nehospodárně s dotacemi nakládají jen na Slovensku, a že třeba ČR je v tomto svatá? Že se u nás nestaví z dotací spousta zbytečných a předražených projektů, viděla jsem třeba cyklostezku, co končí uprostřed pole nebo řadu dalších zbytečných projektů. A jsem přesv...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Vlčice je zpět u smečky, návštěvnické centrum se otevře v pondělí

11:27 NP Šumava: Vlčice je zpět u smečky, návštěvnické centrum se otevře v pondělí

Vlčice, odchycená v noci ze 13. na 14. srpna, byla umístěna zpět do velkého výběhu.