Moderní soupravy jezdí již na 15 dálkových linkách

26.01.2017 16:52 | Zprávy

České dráhy v Jízdním řádu 2017 nasadí moderní vlakové soupravy již na 15 hlavních dálkových linkách včetně sedmi linek rychlíkových. Moderní vozy tak obsluhují již více než polovinu dálkových spojů. Tyto vozy jsou charakteristické moderním interiérem s polstrovanými sedačkami, elektrickými zásuvkami pro napájení drobné elektroniky cestujících, podstatná část z nich je klimatizovaná a postupně je do nich dosazována také Wi-Fi pro připojení k internetu. Na dalších pěti linkách jezdí modernizované motorové a přípojné vozy.

Moderní soupravy jezdí již na 15 dálkových linkách
Foto: ČD
Popisek: České dráhy v Jízdním řádu 2017 nasadí moderní vlakové soupravy již na 15 hlavních dálkových linkách včetně sedmi linek rychlíkových

„V Jízdním řádu 2017 se rozšíří provoz modernizovaných souprav na expresní spoje Praha – Tábor – České Budějovice – Linec a také na rychlíkovou linku R 18 z Prahy přes Pardubice, Olomouc do Luhačovic,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu a doplňuje informace o těchto soupravách: „V soupravách na obou linkách budou zařazeny nejnověji modernizované vozy Bdpee, které využíváme i ve vlacích EuroCity do Brna a Budapešti. Cestující v nich najdou zcela nový interiér, polstrované sedačky, větší stoly s výklopnými křídly, na kterých je možné pracovat a moderní audiovizuální informační systém. Vozy jsou klimatizované a nachází se v nich i místo pro uložení jízdních kol. Do těchto spojů zařadíme také modernizované oddílové vozy 1. a 2. třídy.“ 

České dráhy nyní disponují více než 600 moderními osobními vozy a vozy ucelených jednotek jako jsou InterPantery, Pendolina nebo railjety pro dálkovou dopravu. Dalších více než 60 moderních vozů představují speciální vozy, jako jsou restaurační, lůžkové nebo lehátkové. České dráhy mají připravené plány na modernizaci souprav také pro zbývající rychlíkové linky.

„Moderní komfortní vozy s polstrovanými sedačkami, elektrickými zásuvkami nebo s klimatizací dnes nasazujeme nejen na ostře sledované linky z Prahy do Ostravy nebo do Brna. Nejméně 2/3 vozů v kmenové části soupravy, ale většinou celé soupravy, jsou již vyměněny za moderní vagóny u 300 dálkových spojů, tedy u poloviny všech dálkových vlaků. K tomu je potřeba připočíst i desítky dalších motorových rychlíků, ve kterých jezdí modernizované motorové nebo přípojné vozy,“ upozorňuje Michal Štěpán. 

Dálkové linky s moderními soupravami

(nejméně 2/3 základní soupravy sestavené z moderních vozů)

·       SC Pendolino        Františkovy Lázně/Cheb – Plzeň – Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Slovensko

·       railjet                     Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Rakousko

·       EuroCity                Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Slovensko / Maďarsko 

·       EuroCity                Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Německo

·       EC/Expres            Polsko – Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav – Rakousko / Slovensko / Maďarsko

·       Expres                  Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko

·       EC/IC/Expres        Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Opava / Bohumín / Slovensko / Polsko

·       Expres                  Praha – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov / Rakousko

·       EC/Ex/Rychlík       Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice – Německo / Klatovy – Železná Ruda   

·       Rychlík                  Ústí nad Labem – Mělník – Nymburk – Kolín

·       Rychlík                  Praha – Pardubice – Svitavy – Blansko – Brno

·       Rychlík                  Brno – Břeclav – Hodonín – Otrokovice – Přerov – Olomouc 

·       Rychlík                  Praha – Pardubice – Olomouc – Luhačovice / Zlín / Veselí nad Moravou

·       Rychlík                  Ostrava – Český Těšín – Návsí – Slovensko

·       Rychlík                  Praha – Nymburk – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov / Letohrad

Motorové rychlíkové linky s modernizovanými vozy

·       Praha – Beroun – Písek – České Budějovice

·       Praha – Kladno – Rakovník

·       Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald

·       Kolín – Nymburk – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk

·       Liberec – Česká Lípa – Děčín – Ústí nad Labem

·       Olomouc – Krnov – Opava – Ostrava

Schématická mapa dálkových linek s novými a modernizovanými vozidly

(nejméně 2/3 základní soupravy sestavené z moderních vozů)

 

tmavě modrá – soupravy klasické stavby / světle modrá – soupravy z motorových a přípojných vozů

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč ta změna?

Dobrý den, je pravda, že nemáte příliš dobré vztahy s Babišem a tak jste byla odklizena do senátu? Nebo proč jste změnila komoru? Vždyť jste byla jednou z nejvýraznějších poslankyň. A nemyslíte, že jako poslankyně toho můžete změnit víc?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kancelář prezidenta republiky: Roli první dámy nelze skloubit se zaměstnáním či jinou výdělečnou činností

19:15 Kancelář prezidenta republiky: Roli první dámy nelze skloubit se zaměstnáním či jinou výdělečnou činností

Vyjádření vedoucího Kanceláře prezidenta republiky