Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí

11.04.2015 16:53

V Holýšově se konala prezentace současného stavu přípravy investiční akce „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN“. Této akce se zúčastnil také místostarosta Domažlic Stanislav Antoš a jednatel Domažlických městských lesů Jan Benda.

Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

V uplynulých týdnech zaplavily média zprávy o připravované modernizaci železniční trati Plzeň - Domažlice, která by výrazně zabrala okolní pozemky. Velké obavy měli například občané Holýšova, ovšem podle některých projektů Správy železniční dopravní cesty měla nová dvojkolejná trať zasahovat i do pozemků města Domažlice, zabrat měla především lesy. Zástupci SŽDC ovšem ve středu takové plány vyvrátili.

„V územních plánech měst a obcí se počítá s velkolepými projekty a přestavbou tratě z Plzně do Domažlic na dvojkolejnou trať, po které by mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. Realizace takového koridoru ovšem v příštích 50 letech není reálná. Přesto, že v územních plánech bude toto území stále ohroženo a také chráněno před případnými stavbami,“ uvedl za SŽDC náměstek ředitele pro techniku Pavel Paidar.

A co to znamená v praxi? Pro modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN má SŽDC připraveno hned několik projektů. V letech 2019-2025 ale počítá s takzvanou variantou 4e, v rámci které bude celá trať optimalizována a elektrifikována. Přesto, že si stavba vyžádá drobné záběry pozemků především kvůli protihlukovým opatřením, zůstane trať jednokolejná a ve většině případů na stávajících pozemcích. Doprava bude lépe organizována a doba jízdy z Domažlic do Plzně by měla trvat pouhých 35 minut. Náklady na tento projekt činí 9,5 mld. Kč a spolufinancovat by jej měla Evropská unie.

S novou výstavbou železnice počítá SŽDC v úseku Plzeň – Líně – Zbůch. Ta bude určena především pro nákladní dopravu. Co se týká Domažlic, v některých úsecích dojde také k výstavbě dalších kolejí. Například v úseku Radonice –Domažlic nebo u zastávky Domažlice – město, a to zejména z důvodu křížení vlaků. Přestavby se dočká také kolejiště na domažlickém nádraží, kde mimo jiné vznikne podchod s bezbariérovým přístupem v podobě výtahu. Tyto stavební úpravy by se ale okolních pozemků měly dotknout jen minimálně.

Kompletní informace o připravovaném projektu získají občané přímo u Správy železniční dopravní cesty, kontakty jsou k dispozici na www.szdc.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

13:21 Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

Ve čtvrtek 25. dubna se na Ministerstvu zahraničních věcí uskuteční historicky první Národní rozvojo…