Moravskoslezský kraj: Technotrasa přitahuje turisty i sbírá ocenění

16.01.2020 21:20

Krajský projekt Technotrasa, který sdružuje třicítku technických atraktivit v Moravskoslezském kraji, získal první místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2019/2020. Technotrasa zvítězila v kategorii nejlepší turistický produkt. Ocenění převzal v Brně na veletrhu GO-REGION TOUR náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška.

Moravskoslezský kraj: Technotrasa přitahuje turisty i sbírá ocenění
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

„Technotrasu považuji za klíčový produkt cestovního ruchu v našem kraji. Můžeme nabídnout unikátní technické dědictví, které jinde v Česku v takovém rozsahu ani kvalitě nenajdete. Pro turisty chystáme v Technotrase i pro letošní sezónu další vylepšení, nové zážitkové prohlídky či zapojení zcela nových atraktivit. Tato cena nám potvrzuje, že technické památky jsou pro návštěvníky velmi atraktivní, “ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška.

Projekt Technotrasy s původně dvanácti technickými památkami vznikl v roce 2012, dnes už nabízí 30 atraktivit. Kromě tradičních turistických tahounů, jakými jsou například ostravský Důl Michal a Dolní Vítkovice s Landek Parkem, se k Technotrase připojily i méně okoukané lokality. Vodní mlýn Wesselsky a mlýn v Bartošovicích ukazují mlynářské řemeslo v praxi, v Krnovské synagoze se návštěvníci mohou zaposlouchat do příběhů krnovských průmyslníků a pěchotní srub Na Trati v Bohumíně zajímá nadšence válečné historie. „V minulém roce se k Technotrase připojil například vápencový lom Kotouč ve Štramberku, který si návštěvníci mohou prohlédnout za plného pracovního provozu. Zajímavé jsou i nové interaktivní expozice v rýmařovské textilce Hedva Český Brokát. Důležité je, že si technické zajímavosti lidé neprohlížejí jen zdálky. Technotrasa je o autentických zážitcích na unikátních místech. Návštěvníci jsou vtaženi do děje a všemi smysly zažívají reálné situace a příběhy,“ řekl náměstek hejtmana Jan Krkoška.

Velkou cenu cestovního ruchu organizuje již třináctým rokem společnost COT media ve spolupráci s Veletrhy Brno. Vítězové byli letos vyhlášeni 16. ledna 2020 v rámci mezinárodního veletrhu GO-REGION TOUR, konaného v Brně od 16. do 19. ledna.

V kategorii nejlepší turistický produkt kromě Technotrasy bodoval i projekt Zlatá stezka Jihočeské centrály cestovního ruchu, který získal 2. místo. Třetí příčku pak obsadil projekt Klapka-filmová Vysočina poprvé, se kterým o umístení bojovala organizace Vysočina Tourism.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Český telekomunikační úřad: Rozhodnutí ve sporu o velkoobchodní ceny dat

22:35 Český telekomunikační úřad: Rozhodnutí ve sporu o velkoobchodní ceny dat

V první prázdninové monitorovací zprávě informujeme o pravomocném rozhodnutí ČTÚ ve sporu mezi spole…