Tento a příští týden budou muset být ještě provedeny tyto práce pro uvedení mostu do provozu:
- Dokončení litého asfaltu na mostě (150 m2 v úžlabí desky mostovky).
- Dokončení chodníků na mostě (250 m) a na předmostí (90 m).
- Dokončení montáže zábradlí (100 m na mostě a 90 m na předmostí).
- Osazení mostních odvodňovačů.
- Dokončení přechodové části před opěrou z mezerovitého betonu.
- Vozovkové souvrství.
- Dopravní značení.
Do konce října 2017 budou pokračovat práce na spodní stavbě mostu, největší objem prací bude protikorozní ochrana ocelové konstrukce a oprava betonových povrchů spodní stavby mostu.
Cena oprav: 158 918 540,- Kč bez DPH
Vítěz výběrového řízení: COLAS CZ a.s.
Celková doba oprav: 28 měsíců
Jedná se o celkovou opravu mostu, kdy dochází ke kompletnímu odstranění nevyhovující konstrukce mostního svršku včetně části spřažené betonové desky, která bude nahrazena novou konstrukcí. Dále se osadí nová ocelová římsa se zábradlím, vymění se a upraví odvodnění mostu, na ocelové konstrukci se provede nová protikorozní ochrana, dojde k výměně stávajících dilatačních závěrů a spodní stavba bude kompletně opravena a sanována.
Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun.
Žďákovský most je významná kulturní památka dokončená v roce 1967, která patří mezi největší ocelové obloukové mosty na světě a je dodnes hojně navštěvována jak laickou tak především odbornou veřejností. Postupem času a vlivem narůstající především kamionové dopravy začala tato kulturní památka chátrat a hlavním úkolem ŘSD je, aby mohla i nadále plnohodnotně sloužit svému účelu. Při opravě asistují odborníci z ČVUT, kteří dohlíží na kvalitu a šetrnost prováděných prací.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva