NKÚ: Kontrola hospodaření České pošty - reklamace rostou, „Pošta Partner“ je ve skluzu

27.08.2018 11:42 | Zprávy

Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na hospodaření České pošty, s.p., v letech 2015 až 2017. Kontroloři prověřili například to, jak Česká pošta zacházela s majetkem státu, jak zadávala veřejné zakázky nebo jakých hospodářských výsledků dosahovala.

NKÚ: Kontrola hospodaření České pošty - reklamace rostou, „Pošta Partner“ je ve skluzu
Foto: NKÚ
Popisek: NKÚ

U Ministerstva vnitra jakožto zakladatele státního podniku se zaměřili hlavně na to, jak resort dohlížel na hospodaření České pošty. Prověřili majetek a peněžní prostředky ve výši 4,2 miliardy korun, z toho veřejné zakázky za 857 milionů korun.

Z kontroly vyplynulo, že se České poště nedaří podle plánu převádět své pobočky na tzv. pošty Partner, které mají provozovat obce, fyzické nebo právnické osoby a které mají poskytovat základní poštovní služby s výjimkou roznášek a dodávek zásilek adresátům. Na konci roku 2017 mělo být převedeno 648 poboček pošt na pošty Partner, ve skutečnosti se do té doby podařilo převést 428 poboček. Celkově má být do roku 2025 převedeno 2 527 pošt na pošty Partner.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Oto​ Klempíř byl položen dotaz

Líbí se mi, že umíte uznat svou chybu.

Ale jak to tedy vlastně bylo? Vy jste s STB opravdu spolupracoval? A kdy přesně jste spolupráci ukončil?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

7:23 Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

Česká pošta v rámci své transformace představila modernizační programy se zaměřením na digitalizaci …