NKÚ: Podpora státu měla vést k posílení přepravy po železnici nebo vodní cestou. Místo toho roste silniční nákladní doprava

31.07.2024 13:21 | Tisková zpráva

Dotace státu a EU, určené na rozvoj nákladní kombinované dopravy, měly vést k posílení přepravy zboží po železnici nebo vodní cestou a ke snížení silniční nákladní dopravy. Jak ukázala kontrola NKÚ ukončená letos v březnu, vliv podpory na rozvoj nákladní kombinované dopravy je minimální.

NKÚ: Podpora státu měla vést k posílení přepravy po železnici nebo vodní cestou. Místo toho roste silniční nákladní doprava
Foto: NKÚ
Popisek: NKÚ

Celkový přepravený objem v kombinované dopravě v ČR klesá, železniční nákladní doprava stagnuje, vodní nákladní doprava prakticky neexistuje a silniční nákladní doprava naopak roste.

Ve snaze o ekologičtější přepravu zboží plánovalo Ministerstvo dopravy (MD) podpořit v letech 2015 až 2023 projekty na rozvoj nákladní kombinované dopravy částkou 4,7 mld. Kč. Nakonec podpořilo jen 14 projektů a vydalo na ně 650 mil. Kč. Nevyužilo tedy 86 % vyčleněných peněžních prostředků. Podle NKÚ existuje riziko, že národní cíl převést do roku 2030 celkem 30 % silniční nákladní přepravy na vzdálenosti nad 300 km na železniční či vnitrozemskou vodní dopravu nebude splněn.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Martin Kupka byl položen dotaz

Uvažujete, že byste nahradil Fialu?

A jaký je váš názor na zachování koalice SPOLU? Jste pro nebo proti?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Čarodějnice Bilana nad dětmi v Ledvicích nezvítězila

9:07 ČEZ: Čarodějnice Bilana nad dětmi v Ledvicích nezvítězila

Strašidelnou sobotu si v Informačním centru Skupiny ČEZ v Elektrárně Ledvice nenechalo ujít 357 návš…