Tato 15 metrů dlouhá a čtyři metry vysoká lokomotiva patří k nejvýkonnějším svého druhu v Evropě. Vyvinuly ji Vítkovice Doprava ze skupiny VMG a Výzkumný ústav železniční. Vznikla přestavbou z dieselové lokomotivy řady 714 poskytnuté Českými drahami (ČD). Lokomotiva s označením 714.801 nyní potáhne osobní vozy ČD, a to na třech pravidelných spojích denně.
„Domovskou stanicí lokomotivy je nádraží Opava – Východ, v jehož blízkosti máme záměr vybudovat stacionární plnící stanici CNG. Plnit se z ní bude nejen lokomotiva, ale i autobusy příměstského přepravce a využívat ji mohou i všichni motoristé s auty na CNG,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Vítkovice Doprava a.s. Martin Žák.
CNG lokomotiva dostala dva nové motory o výkonu 260 kW, přičemž byla odstraněna původní palivová nádrž a její místo zaujaly svazky tlakových láhví o průměru 360 mm, jejichž celkový objem činí 3430 litrů, což představuje zásobu asi 530 kg CNG. Na jedno naplnění je lokomotiva schopna urazit až 1500 kilometrů. Záleží však na profilu trati a hmotnosti samotného vlaku. Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagóny. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




