Nejvstřícnější bankou za rok 2017 se stala Fio banka

21.03.2018 11:10

Fio banka získala za celý rok 2017 od odborné poroty, serveru bankovnipoplatky.com a veřejnosti celkové průměrné roční hodnocení 82,9 procent a nahradila na prvním místě loňského vítěze – Air Bank. Druhá se pak umístila Air banka s 81,8 procenty. S nemalým odstupem se na třetím místě umístila Equa Bank s 80,2 procenty.

Nejvstřícnější bankou za rok 2017 se stala Fio banka
Foto: vstricnabanka.cz
Popisek: Vstřícná banka - logo
reklama

Na prvních třech nejlepších pozicích se umístily tři nízkonákladové banky. Z tradičních bank se nejlépe umístila Moneta Money, Komerční banka a UniCredit Bank.

Fio banka je nejvstřícnější už pošesté

Fio banka získala za rok 2017 velmi dobré hodnocení 82,9 procenta. O více než jedno procento předstihla svou největší konkurentku Air Bank. Fio banka v roce 2017 ještě více rozvinula své největší přednosti. Fio bance se tak lépe než kterékoliv jiné bance podařilo zkloubit přednosti nízkonákladových bank s přednostmi bank tradičních. Fio banka tak rozšiřovala silně svou pobočkovou síť i rozsah služeb. Dále také zlepšovala služby ve kterých patří ke špičce.

Fio banka se stala Nejvstřícnější bankou už v roce 2011 a první místa pak obsazovala i v letech 2012, 2013, 2014 a 2015. V roce 2016 předstihla po letech Fio banku její konkurentka Air Bank.

Velmi pozitivně byl u Fio banky hodnocen zejména její účty a to jak osobní, tak podnikatelské, které patří ke skutečné špičce na trhu s nulovými poplatky bez podmínek. Toto hodnocení vstřícnosti bylo potvrzeno i prvním místem banky v anketě Zlatá Koruna v oblasti kvality účtů. Banka také nabízí svým klientům jednu z nejkvalitnějších aplikací internetového bankovnictví. Banka také umí vnímat nálady a potřeby svých klientů a vyvažovat bezpečnost a uživatelský komfort. I díky tomu se banka rozhodla zjednodušit platby do určité výši nebo na předem určená čísla bez otravného vyťukávání pinů či hesel. Fio banka také jako jedna z prvních zavedla garanci, že platby z jiných bank dorazí ještě v tentýž den. Podle počtu klientů se banka stala pátou největší bankou v České republice.

Air banka na druhém místě

Air Bank se pouze s procentním odstupem umístila na druhém místě s 81,8 procenty. Hodnocení je tak takřka stejné jako v roce 2016, kdy obsadila Air Bank první místo. Air Bank výrazně pomáhá v jejím hodnocení a vstřícnosti její velmi dynamická obchodní politika. Banka umí všechny své nové produkty a novinky velmi dobře prezentovat a prodat veřejnosti. Navíc je bank velmi inovativní a v průběhu roku stále přichází s novými nápady a novinkami, které umí dobře zavádět do praxe.

Velmi pozitivně byl u této banky hodnocen rozvoj jejího bankomatové sítě, která dosahuje již 300 bankomatů. Tuto síť moderních, bezkontaktních bankomatů přitom banka vybudovala během několika málo měsíců. Masově také banka zavádí do svých aplikací nejrůznější novinky, které stále vylepšuje a které často u jiných bank vůbec nenajdete. Připomenout tak můžeme aplikaci Šanon, přihlašování pomocí otisku prstů, loga obchodních partnerů kterým nejvíce platíme apod.

Equa Bank je tradičně třetí. Jedná se o nejlevnější banku v ČR

Equa Bank obsadila se svými 80,2 procenty třetí místo. Equa Bank se sice snaží být dynamická, inovativní a levná banka, ale stále nedosahuje rozsahu služeb, počtu klientů i reálné dostupnosti, jako její konkurentky Fio banka nebo Air Bank. Pro tuto poměrně malou banku je však velmi velký úspěchem, že dokázala v hodnocení překonat i mnohem větší banky. Equa Bank je také dlouhodobě podle hodnocení Vstřícné banky nejlevnější bankou v České republice.

Na čtvrtém místě se pak umístila další zástupkyně nízkonákladových bank mBank a první tradiční banka Moneta s Komerční bankou.

O projektu Vstřícná banka

První klientský rating Vstřícná banka je průběžným čtvrtletním hodnocením, které má za cíl pravidelně, v průběhu roku hodnotit banky na základě vstřícných či nevstřícných kroků a opatření hodnocených bank. Jedná se tedy o konkrétní a adresné hodnocení opatření bank.

Hodnotí tři na sobě nezávislé skupiny hodnotitelů:

  1. Odborná porota složená z deseti odborníků
  2. Server bankovnipoplatky.com - výše poplatků a přehlednost sazebníků
  3. Registrovaná a neregistrovaná veřejnost

Členy odborné poroty jsou tyto osobnosti:
JUDr. Ing. Ph.D. Otakar Schlossberger - předseda poroty je odborníkem na bankovnictví působící jako pedagog a autor zabývající se touto tematikou. Byl také prvním finančním arbitrem v České republice.
Ing. Olga Šeflová - lektorka a specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, která zastupuje Bankovní institut Vysokou školu (BIVŠ)
Mgr. Petr Kučera - redaktor ekonomické a finanční rubriky hlavního mediálního partnera projektu Aktualne.cz.
Ing. Markéta Grušáková - manažerka společnosti, zástupce mediálního partnera Parlamentní listy
Mgr. Jan Klička - vedoucí redaktor a zástupce mediálního partnera projektu tištěného regionálního Deníku a internetového Denik.cz.
Ing. Martina Hedvičáková - lektorka a specialistka na bankovnictví Univerzity Hradec Králové
Ing. Bedřich Danda - dlouholetý předseda Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a bývalý náměstek ministra průmyslu a obchodu
Mgr. Miroslav Zeman – manažer hodnocení Vstřícná banka a advokát
Ing. Miroslav Škvára - Vysokoškolský pedagog ČVUT, pro oblast bankovnictví

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Asociace poskytovatelů sociálních služeb: Projekt Eldicare – Slaďování dovedností v rostoucí evropské šedé ekonomice

8:51 Asociace poskytovatelů sociálních služeb: Projekt Eldicare – Slaďování dovedností v rostoucí evropské šedé ekonomice

Eldicare je projekt SSA („Aliance odvětvových dovedností“) financovaný Evropskou komisí v rámci prog…