Vznik regulačního orgánu, který by byl zcela nezávislý na všech orgánech státní správy, byl jedním z požadavků Evropské unie. Dosud tuto úlohu vykonává Drážní úřad, který je však přímo podřízený Ministerstvu dopravy. Nezávislost Drážního úřadu proto ministerstvo v roce 2014 posílilo tím, že již nepřezkoumává jeho rozhodnutí týkající se přístupu na dráhu, nicméně požadavky unijního práva jsou ještě přísnější.
Na novém Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (dále jen „úřadu“) se počítá s dvaceti až třiceti úředníky. V jeho čele bude stát předseda jmenovaný vládou na šest let. O tato tabulková místa přijde Drážní úřad a Drážní inspekce, kterým bude také příslušně snížen rozpočet. Tím pádem finanční náklady na nově vzniklý úřad budou minimální, ročně maximálně v jednotkách milionů. Předpokládá se, že na nově vzniklý úřad přejdou právě zaměstnanci Drážního úřadu a Drážní inspekce, kteří se příslušnou agendou už dnes zabývají, pokud projdou standardním výběrovým řízením.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva