Nová služba šetří roztržitým klientům VZP peníze. Rozšiřuje se na celé Česko

24.08.2014 9:29

VZP rozšiřuje od posledního srpnového týdne svou službu pro roztržité klienty na celou Českou republiku. Doposud ji testovala v rámci dvou regionálních poboček. Novinka spočívá v tom, že ty klienty, kteří krátkodobě nezaplatili zdravotní pojištění, na to VZP upozorní zprávou SMS či e-mailem.

Nová služba šetří roztržitým klientům VZP peníze. Rozšiřuje se na celé Česko
Foto: Hans Štembera
Popisek: Všeobecná zdravotní pojišťovna

 Lidé, kteří třeba jen zapomněli, tak mají možnost zaplatit dluh dříve, než by jim naběhlo penále nebo dlužná částka dále narostla. Výhledově by služba mohla být prospěšná až pro 100 tisíc plátců pojistného a VZP by tak mohla ročně získat až 50 milionů korun, které by jinak musela zdlouhavě vymáhat.

Pilotní provoz, který probíhal od ledna do konce března, skončil mimořádně úspěšně. Postupně se po jednotlivých okresech rozšířil na Prahu, střední Čechy a Ústecký a Liberecký kraj.

V rozmezí jedenácti týdnů oslovila VZP s upozorněním přes SMS či e-mail bezmála 9,5 tisíce samoplátců pojistného, tedy osob samostatně výdělečně činných či osob bez zdanitelných příjmů. Tito lidé dlužili pojišťovně na pojistném dohromady víc než 15 milionů. Po upozornění od nich přišlo VZP na účet více než 3,6 milionu korun.

Pouhé upozornění tedy vedlo k tomu, že pojišťovna dostala prakticky obratem skoro čtvrtinu dlužné částky. VZP to přitom nestálo ani korunu – využila jen nově jednu z funkcí, které jí nabízí systém správy pohledávek. Ten pořídila v roce 2012 a od té doby postupně uvádí do chodu jednu jeho funkci za druhou.

Pilotní projekt v číslech

  • Postupně zapojeny 4 kraje (Praha, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj)
  • Doba trvání 11 týdnů
  • Obesláno 9 458 dlužníků
  • Celková dlužná částka 15 250 146 Kč
  • Z dlužné částky uhrazeno 3 655 645 Kč
  • Úspěšnost 23, 96 %   

Doposud VZP obesílala všechny plátce pojistného jednou ročně dopisem. To už ale velké části z nich naběhlo k dlužné částce pojistného i penále, kterému se teď díky nové operativní službě budou moci snadno vyhnout nebo předejít jeho nárůstu.

Pro všechny roztržité klienty VZP – samoplátce pojistného byl zřízen nový účet u Komerční banky 27-8247100237/0100. Na tento centralizovaný účet je budou odkazovat upozornění na chybějící platbu pojistného, zasílaná formou SMS nebo e-mailem. Variabilní symbol platby je stejně jako doposud číslo plátce (zpravidla rodné číslo).

Úspěch projektu závisí mimo jiné na tom, zda budou mít plátci pojistného v databázi VZP aktualizované kontakty – číslo mobilního telefonu či adresu e-mailu. I ve svém vlastním zájmu by si měli zkontrolovat, zda má pojišťovna jejich aktuální údaje pro elektronickou komunikaci. Výhledově pojišťovna počítá s tím, že stejný systém upozornění zavede i pro plátce – zaměstnavatele. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Pražští celníci odhalili další nelegální hernu

22:04 Celní správa: Pražští celníci odhalili další nelegální hernu

Pražští celníci v dozoru nad provozováním hazardních her nepolevují. V pražských Nuslích odhalili ne…