Od srpna do prosince loňského roku obeslala VZP elektronickým upozorněním skoro 80 tisíc dlužníků, kteří krátkodobě dlužili na pojistném přes 486 milionů korun.
Filozofie nové služby pro roztržité klienty vychází z předpokladu, který se podařilo ověřit nejprve v pilotním projektu – ukázalo se, že zhruba čtvrtina krátkodobých dlužníků nezaplatila pojistné proto, že na to v návalu jiných povinností a práce zapomněli. Včasné upozornění jim umožní vyhnout se nárůstu dlužné částky a případně i penále.
Právě to, že jde o velice specifickou skupinu dlužníků, kteří zaplatit spíše zapomněli, než že by neplatili úmyslně, vede k tomu, že je u nich nová služba tak úspěšná. Naopak takovou úspěšnost logicky nelze očekávat u vymáhání všech pohledávek obecně.
Plátci pojistného, kterým se VZP s dluhem připomněla, si jsou přínosu rychlého upozornění vesměs vědomi. V drtivé většině si pochvalovali včasné připomenutí. Výjimečné nebyly ani reakce, kdy si lidé nejprve ověřovali, zda e-mail či SMS zprávu poslala skutečně pojišťovna.
Aby měla nová služba, která upozorňuje na krátkodobý dluh, pro klienty co největší efekt, je nutné, aby:
· plnili svou oznamovací povinnost a do 8 dnů hlásili VZP změny podstatné pro předpis pojistného
· měli u pojišťovny uvedené aktuální kontakty (např. adresu)
· doplnili své kontaktní údaje také o číslo na mobilní telefon či e-mailovou adresu.
Pro všechny roztržité klienty VZP byl už loni zřízen nový speciální účet u Komerční banky 27-8247100237/0100. Na tento centralizovaný účet je budou odkazovat upozornění na chybějící platbu pojistného, zasílaná formou SMS nebo e-mailem. Variabilní symbol platby je stejně jako doposud číslo plátce (zpravidla rodné číslo).
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva