Nová služba ušetřila roztržitým klientům penále a VZP díky ní přibylo na účtu 104 milionů

18.02.2015 13:07 | Zprávy

Bezmála 20 tisíc plátců, kteří odvádějí pojistné na účet Všeobecné zdravotní pojišťovny, už k oboustranné spokojenosti využilo zvláštní službu pro roztržité klienty. A to jen za posledních pět měsíců loňského roku, kdy VZP začala v celé republice upozorňovat čerstvé neplatiče na dluh pomocí SMS, e-mailem či zprávou do datové schránky. Pojišťovnu tato služba téměř nic nestojí, ale dlužníci díky ní už poslali na účet VZP přes 104 milionů korun, které by jinak musela zdlouhavě vymáhat.

Nová služba ušetřila roztržitým klientům penále a VZP díky ní přibylo na účtu 104 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ústředí VZP v bývalém hotelu Flora

Od srpna do prosince loňského roku obeslala VZP elektronickým upozorněním skoro 80 tisíc dlužníků, kteří krátkodobě dlužili na pojistném přes 486 milionů korun. 

Filozofie nové služby pro roztržité klienty vychází z předpokladu, který se podařilo ověřit nejprve v pilotním projektu – ukázalo se, že zhruba čtvrtina krátkodobých dlužníků nezaplatila pojistné proto, že na to v návalu jiných povinností a práce zapomněli. Včasné upozornění jim umožní vyhnout se nárůstu dlužné částky a případně i penále.

 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

Sankce proti Rusku

Vy opravdu vidíte v sankcích nějaký přínos proto, aby Putin válku ukončil? Já upřímně nevidím žádný. Určitě lepší něco než nic, ale myslíte, že sankce válku ukončí? Kdyby tomu tak bylo, už by přeci skončila nebo ne? A co přesně myslíte těmi bezpečnostními zárukami, které bychom měli poskytnout Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

19:28 HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

Telefonní centrum tísňového volání 112 je připravené od 1. ledna 2026 přijímat hlášení nejen ze stáv…