Nová služba ušetřila roztržitým klientům penále a VZP díky ní přibylo na účtu 104 milionů

18.02.2015 13:07

Bezmála 20 tisíc plátců, kteří odvádějí pojistné na účet Všeobecné zdravotní pojišťovny, už k oboustranné spokojenosti využilo zvláštní službu pro roztržité klienty. A to jen za posledních pět měsíců loňského roku, kdy VZP začala v celé republice upozorňovat čerstvé neplatiče na dluh pomocí SMS, e-mailem či zprávou do datové schránky. Pojišťovnu tato služba téměř nic nestojí, ale dlužníci díky ní už poslali na účet VZP přes 104 milionů korun, které by jinak musela zdlouhavě vymáhat.

Nová služba ušetřila roztržitým klientům penále a VZP díky ní přibylo na účtu 104 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ústředí VZP v bývalém hotelu Flora

Od srpna do prosince loňského roku obeslala VZP elektronickým upozorněním skoro 80 tisíc dlužníků, kteří krátkodobě dlužili na pojistném přes 486 milionů korun. 

Filozofie nové služby pro roztržité klienty vychází z předpokladu, který se podařilo ověřit nejprve v pilotním projektu – ukázalo se, že zhruba čtvrtina krátkodobých dlužníků nezaplatila pojistné proto, že na to v návalu jiných povinností a práce zapomněli. Včasné upozornění jim umožní vyhnout se nárůstu dlužné částky a případně i penále.

 

Právě to, že jde o velice specifickou skupinu dlužníků, kteří zaplatit spíše zapomněli, než že by neplatili úmyslně, vede k tomu, že je u nich nová služba tak úspěšná. Naopak takovou úspěšnost logicky nelze očekávat u vymáhání všech pohledávek obecně.

 

Plátci pojistného, kterým se VZP s dluhem připomněla, si jsou přínosu rychlého upozornění vesměs vědomi. V drtivé většině si pochvalovali včasné připomenutí. Výjimečné nebyly ani reakce, kdy si lidé nejprve ověřovali, zda e-mail či SMS zprávu poslala skutečně pojišťovna.

Aby měla nová služba, která upozorňuje na krátkodobý dluh, pro klienty co největší efekt, je nutné, aby:

·         plnili svou oznamovací povinnost a do 8 dnů hlásili VZP změny podstatné pro předpis pojistného

·         měli u pojišťovny uvedené aktuální kontakty (např. adresu)

·         doplnili své kontaktní údaje také o číslo na mobilní telefon či e-mailovou adresu.

Pro všechny roztržité klienty VZP byl už loni zřízen nový speciální účet u Komerční banky 27-8247100237/0100. Na tento centralizovaný účet je budou odkazovat upozornění na chybějící platbu pojistného, zasílaná formou SMS nebo e-mailem. Variabilní symbol platby je stejně jako doposud číslo plátce (zpravidla rodné číslo).

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…