Novou vozovnu Hloubětín vybuduje sdružení firem VCES a Chládek & Tintěra. DPP plánuje zahájení stavby letos v září

07.06.2022 7:33 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vysoutěžil v nadlimitní veřejné zakázce zhotovitele nové vozovny Hloubětín a v těchto dnech s nimi podepsal smlouvu.

Novou vozovnu Hloubětín vybuduje sdružení firem VCES a Chládek  & Tintěra. DPP plánuje zahájení stavby letos v září
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Postaví ji firmy VCES z francouzské skupiny Bouygues Construction a Chládek & Tintěra ve sdružení „Společnost VCES-CHT pro Vozovnu Hloubětín“, které v tendru nabídlo nejnižší cenu 1,354 miliardy korun, o necelých 246 milionů korun méně, než předpokládal projekt. DPP v tendru obdržel nabídky od sedmi subjektů. Výstavba nové vozovny Hloubětín potrvá dva roky a necelé dva měsíce, DPP ji plánuje zahájit letos v první polovině září.

Hlavní částí stavby nové vozovny Hloubětín bude nová hala, která bude mít dvě části – deponovací s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T) a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až 12 vozidel. DPP ji vybaví nejnovější technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. DPP bude v nové vozovně využívat moderní úsporné technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Část střechy haly bude osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny včetně klimatizace haly. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají, na vytápění areálu bude používat úsporná tepelná čerpadla a sálavé panely, osvětlení haly bude pouze na bázi LED technologie.

Kromě nové haly DPP v areálu vozovny Hloubětín postaví další dvě budovy pro dva podnikové provozy, konkrétně pro Vrchní stavbu DPP, která v Praze realizuje údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových tratí, a také pro Vnitropodnikovou dopravu, která zde bude mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily DPP. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba nové vozovny Hloubětín je rozdělena do čtyř základních etap. V první DPP postavil nové energocentrum, které uvedl do provozu na začátku října loňského roku a letos v září na to naváže realizací dalších etap.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Bude vámi slibované referendum?

Dobrý den, zdá se, že se s ANO dohodnete na vládě. Platí nebo neplatí, že je vaší podmínkou, abyste se dohodli a vládu podpořili i referendum o setrvání v EU a NATO? Protože Babiš ho odmítá, tak nevím, dohodli jste se nějak nebo jste o to ani neusilovali a není to už pro vás priorita?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ERÚ: Transformace energetiky  díky rekordnímu počtu úprav vyhlášek

10:17 ERÚ: Transformace energetiky díky rekordnímu počtu úprav vyhlášek

Od roku 2022 vydal Energetický regulační úřad (ERÚ) už třicet novel svých vyhlášek.