Aktuálně se s ním seznamují technici, zaškolují se řidiči a do vozu se instalují nezbytně nutné prvky odbavovacího sytému. Dopravní podnik by do budoucna chtěl ekologickými elektrobusy plánovaně nahradit dosluhující autobusy.
Elektrobus SOR EBN 11 je prodlouženou variantou vozu, který Dopravní podnik města Hradce Králové provozuje již od září roku 2013 a cestující se s ním nejčastěji setkávají v pracovních dnech na linkách č. 12, 13 a 17 a o víkendech č. 18 a 25. Nový, jedenáctimetrový, vůz chce podnik vyzkoušet na všech linkách ve městě.
„SOR EBN 11 je nízkopodlažní dvounápravový třídveřový elektrobus, vybavený dvěma klimatizačními jednotkami pro zvýšení cestovního komfortu řidiče i cestujících. Motor o výkonu 120 kW a baterie s kapacitou 172 kWh zajišťují dojezd podle náročnosti provozu 120 – 150 km. V tomto vozidle jsou použity lithium-iontové baterie, jejichž nabíjení se provádí v nočních hodinách v areálu provozovny v řádu několika (5-7) hodin. Touto prodlouženou verzí městského elektrobusu vychází společnost SOR vstříc poptávce dopravních podniků po vozidlech na bateriový pohon srovnatelných z hlediska obsaditelnosti s běžným 12metrovým vozidlem na naftový pohon,“ popisuje parametry vozu vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org