V návaznosti na stávající nabídku lihovin a prémiových vín z Velké Británie a Francie rozšířila O-I svůj závod v nizozemském Leerdamu a představila zde černé sklo určené pro pivovarnictví. O-I nejprve v rámci programu optimalizace aktiv, který byl dokončen v roce 2013, investovala do svého závodu v Leerdamu 21 milionů euro, nyní investuje do výroby černého skla. Závod se nachází v samotném srdci evropského pivovarnictví a bude třetím závodem společnosti O-I v Evropě schopným vyrábět černé sklo. V roce 2015 představí společnost v černém skle dvě standardní pivní lahve o objemu 33 cl.
Investice O-I do černého skla vychází z důkladného průzkumu trhu, který společnost provedla v USA a evropských zemích, aby zjistila, jak spotřebitelé vnímají u obalových materiálů barvy. Průzkum odhalil právě potenciál černého skla a ukázal, že zákazníci vnímají skleněné obaly nápojů v černé barvě jako výrazné a tajemné. Již před pěti lety byla společnost O-I průkopníkem v oblasti černého skla, když vyvinula nový postup, který umožňuje plnou kontrolu a řízení jakosti, flexibilitu i nestandardní objemy produkce. Černé sklo nabízí vynikající světlo i UV ochranu a je recyklovatelné. Některá řešení společně vyvinutá O-I a jejími zákazníky slaví na trhu velké úspěchy: např. letos v lednu představil americký pivovar MillerCoors své prémiové pivo „Miller Fortune“ v černé skleněné lahvi od O-I. Evropské úspěchy sklízí Hendrick´s gin skotského výrobce William Grant & Sons, stejně jako láhve whisky Edrington společnosti The Black Grouse and Cutty Sark Prohibition, francouzské sekty Belaire Rosé nebo irský likér Carolans od Campari.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva