OKD: Přesné údaje přispívají k vyšší efektivitě zpracování uhlí

23.03.2014 9:17

Stálý pokles cen uhlí a s tím související nutnost snižování nákladů na vytěženou a expedovanou tunu uhlí byl impulsem pro vznik nového pracoviště – Přepravního dispečinku Závodu úpraven OKD.

OKD: Přesné údaje přispívají k vyšší efektivitě zpracování uhlí
Foto: OKD
Popisek: OKD

Kolektiv dostal do vínku nelehký úkol. Má kontrolovat, regulovat a hlavně snížit výdaje na silniční dopravu na všech lokalitách Závodu úpraven, přesně evidovat a řídit manipulace na skládkách a kalových nádržích a vyhledávat nejlevnější a nejefektivnější řešení požadovaných činností.

„Zaměstnanci dispečinku se střídají v nepřetržitém provozu sedm dnů v týdnu. V jejich kompetenci jsou veškeré činnosti na skládkách jednotlivých lokalit. Jsou v přímém kontaktu s řídicími zaměstnanci všech úpraven a se zástupci dodavatelských firem pracujících na skládkách. Vedou v evidenci každodenní finanční výdaje, pohyby strojů, zásob a náklady na uložení každé tuny různých sortimentů uhlí. Společně s vedoucími výroby úpraven také objednávají jednotlivé stroje a přepravy na následující směny nebo mohou předisponovat některý ze strojů v rámci lokalit za účelem maximálního využití objednaných činností,“ popsal práci zaměstnanců dispečinku jejich vedoucí Dalibor Jekielek.

Hlavním úkolem Přepravního dispečinku je zajistit účelné a smysluplné využití na skládkách OKD techniky objednané u dodavatelských firem. „Důležité je kontrolovat maximální využití strojového času a přepravní kapacity vozidel s cílem zvýšit přepravní kapacity s co nejnižšími náklady. Všichni si musíme uvědomit, že skládkování je jednou z nejdražších komodit při úpravě uhlí a mělo by sloužit pouze a jen pro vylepšení ekonomiky a překlenutí rozdílů mezi těžbou a prodejem uhlí. Proto musíme věnovat maximální pozornost využití kapacity stávajících zásobníků v úpravnách a minimalizovat ukládaní cenných sortimentů uhlí na skládkách,“ vysvětluje Jekielek.

K dalším aktivitám Přepravního dispečinku patří dohled nad stavbami nově připravovaných kolejí a nakládkových míst, díky nimž bude možné jednotlivé sortimenty uhlí levněji přepravovat přímo ve vagonech a uskladňovat. Dokončuje se kolej a úložná plocha na lokalitě ČSA, pokračuje stavba koleje na lokalitě ČSM a byla započatá stavba koleje na lokalitě Darkov.

„Zrození Přepravního dispečinku je vlastně takové jedno velké Continuous Improvement na skládkách. Nemalé finanční prostředky, které jsme dokázali ve spolupráci s vedoucími jednotlivých lokalit ušetřit za první dva měsíce provozu, jen potvrzují oprávněnost jeho zřízení,“ zdůraznil Dalibor Jekielek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: OKD

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…