OZP: Děkujeme VZP za spolupráci při kultivaci spolupráce mezi pojišťovnami

04.02.2016 15:25

Oborová zdravotní pojišťovna děkuje Všeobecné zdravotní pojišťovně za upozornění na případy rozporovaných přihlášek. Těmito případy se zabývají všechny zdravotní pojišťovny při každém přestupovém termínu. Ve většině případů jde o technické důvody. Klient například zapomene, že se k nové pojišťovně přihlásil. Také není neobvyklé, že si klient svou přihlášku rozmyslí, protože mu pojišťovna, od které odchází, odmítne proplatit bonus, na který byl do té doby zvyklý.

OZP: Děkujeme VZP za spolupráci při kultivaci spolupráce mezi pojišťovnami
Foto: OZP
Popisek: Logo Oborové zdravotní pojišťovny

VZP v nedávné době oslovila všechny své klienty, kteří se rozhodli přejít k OZP, s dopisem, kde jim poskytuje návod, jak svou přihlášku dodatečně rozporovat; přiložila také formulář, který stačilo podepsat a vyplnit. Ten naleznete v příloze. Evidujeme i případy, kdy podpis klienta na tomto formuláři se zjevně shodoval s podpisem na rozporované přihlášce.

Oborová zdravotní pojišťovna proto již iniciovala společné jednání zdravotních pojišťoven, včetně VZP, ze kterého by měla vzejít univerzální dohoda, jak postupovat v případě přihlášek dodatečně stažených na základě žádosti klienta. Ty nyní každá pojišťovna řeší podle svého vlastního postupu, což nepřispívá k přehlednosti a předvídatelnosti systému.

V tomto celkovém množství stažených přihlášek je také bohužel i malé procento případů skutečně způsobených tím, že náš klientský pracovník pochybil. Takových případů – tedy ne těch popisovaných v úvodním odstavci – řešíme několik desítek. V těchto případech není rozpor. S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií. Zároveň jsme zavedli systém ověřování přijatých přihlášek a všechny budoucí klienty v dostatečném předstihu před termínem přestupu kontaktujeme, abychom eliminovali případy, kdy klient o změně zdravotní pojišťovny vůbec neví.

Ať už jde o první variantu, kdy si klient sám přihlášku rozmyslí, či o mnohem závažnější případ, kde skutečně došlo k pochybení na straně pojišťovny, vycházíme klientům maximálně vstříc a řešíme s nimi jejich situaci individuálně k jejich spokojenosti.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…