Obchodníci se stále bezdůvodně obohacují na úkor zákazníků
Blíží se doba hektických nákupů a ruku v ruce s tím i následných reklamací. Ať se obchodníci snaží sebevíc, nikdy nezaručí, že všechno jimi nabízené zboží bude bez vady. A právě reklamace se pro některé Čechy stávají novým sportovním odvětvím, kdy se snaží reklamovat doslova cokoliv, jen aby jim obchodník v záruční době zboží vyměnil nebo jim ještě lépe vrátil peníze a oni si mohli pořídit úplně novou věc. „Proti takovým praktikám se pak obchodníci zcela logicky brání, někdy však přitom jdou až za hranu zákona.“ Upozorňuje advokát Tomáš Chalupa.
Některé reklamace jsou úsměvné, nad jinými zůstává až rozum stát. Nejčastější reklamace se podle statistik týkají elektroniky a obuvi. Řada reklamací je pak obchodníkem vyhodnocena jako neoprávněná, a to především v případech, kdy lidé zkouší reklamovat například utopený mobil, násilím rozbité lyže, nebo špatně užívané spotřebiče. Zákazník to na prodejce prostě jen zkouší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva