Otevírání lešanského muzea připomnělo prašné „Dakary“

30.05.2016 10:44 | Zprávy

Vojenské technické muzeum Lešany otevřelo v sobotu 28. května své brány do další, již 21. muzejní sezóny. V oblacích prachu, které evokovaly prašné cesty na rallye Paříž-Dakar, kroužily v lešanské aréně i nákladní automobily z tohoto závodu. Divákům se předvedly i dvě desítky obrněných transportérů a dalších vozidel zachycujících technologický vývoj od druhé světové války po dnešní dny.

Otevírání lešanského muzea připomnělo prašné „Dakary“
Foto: mocr.cz
Popisek: Budova Ministerstva obrany ČR

Otevírací den ve Vojenském technickém muzeu Lešany uvedl přelet dvou stíhacích letounů JAS-39 Gripen z čáslavské základny, jejich dvojí průlet nad arénou byl následován slavnostním zahájením, kterého se ujali náměstek ministra obrany Tomáš Kuchta a ředitel Vojenského historického ústavu Praha plukovník Aleš Knížek.

Podmínky jako na Dakaru

Již první jízdy historických automobilů reprezentujících vojenskou techniku v lešanské aréně nenechaly diváky na pochybách, že letošní otevírací den přinese všem silné zážitky. Prašné cesty v aréně, vysušené v minulých týdnech bez dešťových přeháněk, se změnily ve skutečné písečně rodeo a za jednotlivými vozy se tvořila velká nažloutlá oblaka. Pro diváky to byla určitě velice efektní a atraktivní podívaná, na druhou stranu bylo nutné ale počítat s tím, že prach se dostane všude… Naštěstí arénu několikrát pokropil hasicí vůz z Letiště Kbely, takže prachu přece jen ubylo.

Mezi prvními se do arény dostala také speciální nákladní auta z Dakaru. Dvě tatrovky a jeden vůz Liaz všem divákům předvedly, co závodní speciály umí. V případě Liazu šlo o vůbec první vůz, se kterým se tehdejší Československo prezentovalo na závodě Paříž-Dakar. Tehdy ho řídil Jiří Moskal, dnes Tomáš Pour, který také vůz před lety doslova zachránil „z kopřiv“, kde po svém dakarském angažmá stál.

Dvě tatrovky reprezentovaly i dvě epochy v dějinách těchto vozů a dakarských závodů. První Tatra je dnes v péči Milana Horky a Muzea Tatra 111, jde přitom o vůz, se kterým na počátku devadesátých let jezdil Karel Loprais, několikanásobný vítěz závodu. Druhý vůz je modernější, patří Tomáši Tomečkovi a ten s tím stále jezdí závody.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

GD

Když se tak navážíte do Knotka, zkusil jste sám něco udělat, abyste změnil green deal? Podle mě se tak či tak musí ozvat většina, aby byla šance něco změnit, i když se obávám, že EK stejně nic měnit nehodlá a je zatvrzelá ve svém ekošílenství a vůbec žije zřejmě v jiném vesmíru. Co vy na to?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR zrekonstruovaly Modrý rybník na Karlovarsku

22:08 Lesy ČR zrekonstruovaly Modrý rybník na Karlovarsku

Kompletní rekonstrukci Modrého rybníka v lesích nedaleko obce Brložec provedly Lesy ČR za téměř 2,8 …