„Nemůžeme v této situaci zůstat nečinní,“ říká náměstkyně Jana Pernicová. „V příštím roce budeme mít od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o 33 milionů korun méně na platy učitelů a zaměstnanců škol. Chceme předejít neřízenému zániku škol a zachovat přitom potřebné obory, o jejichž absolventy je na trhu práce největší zájem,“ dodává.
Právě záchrana oborů vzdělání, které odpovídají poptávce budoucích zaměstnavatelů, byla jedním z hlavních kritérií při posuzování, které školy budou do této fáze optimalizace zařazeny. Za klíčové jsou považovány obory elektro, strojírenské, stavební, chemické a služeb. „Navržené změny neomezí v žádné části kraje přístup žáků ke vzdělání. Například na Orlickoústecku je nejvyšší počet míst v gymnáziích vzhledem k počtu žáků základních škol v Pardubickém kraji. Utlumením osmiletého a přesunutím čtyřletého gymnázia do budovy Vyšší odborné školy stavební a Střední školy stavební zachráníme tuto odbornou školu a zároveň posílíme Integrovanou střední školu technickou o učební obory,“ vysvětlila Jana Pernicová.
Důležitými hledisky jsou také ekonomická stabilizace škol, udržení kvality výuky aprobovanými učiteli a také jejich lepší ohodnocení. Ti jsou v současné době v některých případech přeřazováni do nižších platových stupňů nebo tarifů na tom, že školy nemají prostředky na jejich odměny a osobní příplatky. „Máme zkušenost, že v Litomyšli, kde splynula škola technická a zahradnická, vzrostl průměrný plat pedagoga o 2 800 korun,“ uvádí jeden z pozitivních dopadů minulé vlny stabilizace škol náměstkyně Pernicová.
Co znamená splynutí škol

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pardubickykraj.cz