Pardubický kraj: První z krajských přivaděčů na D35 se začne stavět již letos

10. 3. 2019 9:36

Napojení Českotřebovska a Orlickoústecka na páteřní komunikaci D35 a přípravy na vybudování přivaděčů. Hlavní témata jednání hejtmana Martina Netolického, starostů Litomyšle, České Třebové a Ústí nad Orlicí, Ředitelství silnic a dálnic a Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Pardubický kraj: První z krajských přivaděčů na D35 se začne stavět již letos
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.
reklama

Již v letošním roce kraj zahájí modernizaci prvních dvou úseků silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, která je zahrnuta do memoranda kraje a státu. V příštím roce pak bude pokračovat modernizace dalšího úseku a kraj zároveň zahájí práce na druhé přivaděči z Ústí nad Orlicí do Litomyšle.

„Po komunálních volbách a změnách v České Třebové a Litomyšli byla otevřena debata o logičtějším napojení Českotřebo vska a Orlickoústecka na D35. Vzhledem k tomu, že nechceme přivádět dopravu do centra Litomyšle, jelikož nejbližší nájezdy jsou v Řídkém a Janově, řešíme, jakým způsobem celou oblast logicky napojit. Žádné z měst nechce v tuto chvíli jakkoliv ohrozit stavbu dálnice, což je samozřejmě pozitivní zpráva. Variantou je napojení oblasti s využitím paralelní obslužné komunikace v tělese D35, což jsme jako ideu avizovali již na lednovém jednání o přivaděčích“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Ten se zástupci obcí a ŘSD hovořil také o stavu příprav na modernizaci dvou silnic II. třídy, které jsou součástí memoranda kraje a státu. „V nejpokročilejší fázi přípravy je modernizace silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, jelikož chceme do poloviny března zahájit výběrové řízení na dodavatele stavby jako otevřené nadlimitní řízení s předpokládanou hodnotou 130 milionů korun bez DPH. V letošním roce chceme zahájit dva úseky z intravilánu České Třebové a proti tomu od Litomyšle až po hranici městské zástavby. V dalším roce by pak následoval další úsek na této komunikaci, pro kterou je již dnes omezen průjezd nákladní kamionové dopravy. Toto omezení zůstane samozřejmě i nadále“ řekl hejtman Martin Netolický.

Druhým přivaděčem v oblasti je silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle. „Na konci května bychom měli mít dokončenou projektovou dokumentaci s tím, že termín zahájení stavby je v tuto chvíli stanoven na květen 2020. Finanční limit na tuto stavbu je 100 milionů korun,“ sdělil hejtman Netolický.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: komerční tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Celní správa: Celníci úspěšně hodnotí kontrolní akci „ROAD 8“ na dálnici D8

22:57 Celní správa: Celníci úspěšně hodnotí kontrolní akci „ROAD 8“ na dálnici D8

?Celní správa ČR provedla ve dnech 17. až 19. září 2020 koordinovanou kontrolní akci „ROAD 8". Ta by…