V polovině března se uskuteční společné jednání rad Pardubického kraje a města Pardubice, na kterém se bude hovořit také o dalších krocích při dostavbě celého areálu.„Situace v letecké dopravě sice teď není jednoduchá, ale myslím si, že ve městě Jana Kašpara, které má tak výhodnou logistickou polohu, bychom se neměli vzdát šance na regionální letiště, navíc ve spolupráci s armádou,“ řekl na kontrolním dnu Roman Línek a pokračoval: „V České republice je pět páteřních letišť, a pokud se zlepší jeho parametry pro cargo, charterové lety a snad i některé pravidelné linky, tak naše letiště má svůj smysl a do budoucna se to kraji vrátí i jako celku v investičních příležitostech.“
Na kontrolním dnu se kromě běžných provozních záležitostí diskutovalo také o výstavbě parkoviště, rozsahu prací ve 2. nadzemním podlaží a o napojení na veřejnou silniční síť.„Kraj má také zájem, aby byl ochranný systém letiště napojen pult centrální ochranyintegrovaného záchranného systému, a proto zadal investorovi prověřit tuto možnost,“doplnil Michal Kortyš.
Stavbaři mají na terminálu nyní hotové veškeré podzemní sítě a přeložky, směrem na Popkovice vyrostla protihluková stěna a vybudované jsou také patky pro všechny konstrukce skeletu. V současné době pracují na střední odbavovací hale, která má monolitické sloupy kombinované s ocelí. „Je to trochu komplikované kvůli počasí, nemůžeme odbedňovat tak rychle a uzavřené částí betonu vytápíme. V jedné části máme zpoždění asi 3 – 4 týdny, ale to doženeme, až bude hezky,“ řekl Jiří Požár, který je technickým dozorem investora stavby.
autor: Tisková zpráva