„Jako vlastník komunikace požadujeme, aby byla chráněna před nadměrnou zátěží tranzitní kamionovou dopravou. V úseku od křižovatky se silnicí I/35 u Mikulče až po křižovatku se silnicí I/34 u Svitav je možné vyloučit nákladní tranzitní dopravu na základě ustanovení zákona o pozemních komunikacích. Silnice je prokazatelně nadměrně zatížena nákladní dopravou, z čehož pak plyne zhoršení bezpečnosti silničního provozu, zvýšený hluk a nadměrné poškozování této silnice. Plánovaný odklon kamionů by byl veden po silnici I/35 až po křižovatku se silnicí I/34 u Koclířova, a dále pak ke kruhovému objezdu ve Svitavách, a to obousměrně,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že zákazem průjezdu kamionů by byla ochráněna také investice Pardubického kraje. „V roce 2017 jsme dokončili v rekonstrukci části silnice II/366 v ulici Pražská ve Svitavách za téměř 20 milionů korun. V případě další nadměrné zátěže tranzitní nákladní dopravou dojde ke zkrácení životnosti a nutnosti dalších oprav. V rámci této rekonstrukce komunikace byla veškerá doprava odkloněna právě na navrhovanou objízdnou trasu a v praxi bylo ověřeno, že navržená objízdná trasa odkloněnou tranzitní nákladní dopravu zvládne,“ dodal hejtman Netolický.
Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše by mělo toto opatření přinést hned několik benefitů. „Jedním z nich je jednoznačně zvýšení bezpečnosti provozu, protože v současné době kamiony projíždějí obcemi Mikuleč, Kukle, Javorník a celý průtah městem Svitavy v délce necelých tří kilometrů v zastavěné oblasti. Je zde velmi málo přechodů pro chodce a špatně umístěné zastávky autobusů, které nutí občany tuto komunikace přecházet. Silnice vede kolem škol, dětských hřišť, úřadů a domovní zástavby,“ uvedl Michal Kortyš. „Tímto opatřením by mělo dojít také k omezení ucpávání Svitav kamionovou dopravou ze směru od Hradce Králové po okružní křižovatku silnice I/34 se silnicí I/43. „Pokud budou nákladní vozidla přijíždět ze směru od Moravské Třebové, nebudou v době zácpy paralyzovat centrum Svitav. Bohužel to ale přinese i zvýšený provoz na křižovatce I/35 se silnicí I/34 u Koclířova, kterou nejen dopravní policie už teď prohlašuje za přinejmenším problémovou. Ačkoliv tato křižovat není v majetku kraje, zadal jsem studii její úpravy a budu jednat s ŘSD a samosprávou o společné investici v tomto problematickém místě. Jsem přesvědčen, že omezení dopravy od Litomyšle a úprava této křižovatky musí proběhnout co nejdříve, ale současně,“ řekl Michal Kortyš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva