„Ačkoliv se v tuto chvíli primárně soustředíme na dočerpání evropských fondů v rámci stávajícího programového období, je nutné myslet dopředu také na to následující po roce 2020. Nemůže se totiž stát, že začneme projektovat teprve po vyhlášení jednotlivých výzev. Již v minulosti se nám osvědčilo mít připravený seznam staveb v pokročilém stádiu projektování, a proto chceme takto postupovat i nadále,“ řekl hejtman Martin Netolický. „V rámci těchto čtyř projektů se celková předpokládaná hodnota pohybuje na částce přesahující 900 milionů korun s tím, že z evropských fondů, konkrétně Integrovaného regionálního operačního programu, bychom měli získat 60 procent, dalších pět procent přidá státní rozpočet a 35 zbyde na spolufinancování z krajského rozpočtu,“ sdělil hejtman Netolický.
Všechny čtyři projekty mají kromě zdrojů financování společnou také snahu o snížení hlukové zátěže. „V intravilánech obcí na trase všech čtyř úseků plánujeme aplikovat pojivo z pryžového granulátu z důvodu snížení hladiny hluku z dopravy. Považujeme za velmi důležité, abychom se v rámci takto rozsáhlých projektů zaměřili nejen na samotný technický stav komunikace, odvodnění, ale také na zlepšení hlukové zátěže pro obyvatele těchto obcí,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva