Pardubický kraj řeší havarijní most v Řečanech nad Labem, má vzniknout nový

5.8.2022 3:59 odp. | Tisková zpráva

Pardubický kraj řeší havarijní stav mostu v Řečanech nad Labem. S největší pravděpodobností zde bude umístěno mostní provizorium a vznikne most nový. Ten bude respektovat nedalekou památku UNESCO, tedy Národní hřebčín Kladruby nad Labem.

Pardubický kraj řeší havarijní most v Řečanech nad Labem, má vzniknout nový
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Stávající třípólový most z monolitického železobetonu byl postaven v roce 1926 a vykazuje nedostatečnou zatíženost konstrukce do deseti tun. „Nosná konstrukce je u konce své životnosti z důvodu vysoké koroze betonářské výztuže, která již nespolupůsobí s betonovým průřezem ve větší části nosné konstrukce. V tuto chvíli proto uvažujeme o nákupu vlastního mostního provizoria, které z dlouhodobého pohledu vychází levněji a jde použít i v případě dalších oprav či staveb mostů,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.

Anketa

Líbí se vám kampaň, ve které SPOLU staví Babiše vedle Putina?

1%
97%
hlasovalo: 21599 lidí

Stavba nového mostu byla na základě požadavků Ředitelství vodních cest, Ministerstva kultury, Povodí Labe a Státního fondu dopravní infrastruktury stanovena na více než 184 milionů korun. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ sdělil Kortyš.

Na vlastní stavbu mostu je již vydáno územní rozhodnutí. „Veřejný zájem je zde vyjádřen plným průplavným profilem, odstraněním pilíře mostu z vodního toku a zvýšením bezpečnosti chodců a cyklistů vybudováním chodníků a cyklostezky,“ uvedl Kortyš s tím, že nový most by měl respektovat požadavky splavnění Labe.

Plavební výška má být minimálně sedm metrů nad maximální plavební hladinou, nyní je její hodnota 5,33 - 6,23 metru. Plavební šířka je dnes 27,3 metru, po modernizaci mostu bude 58,0 metru. Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023. „V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena bude záležet na finančních prostředcích,“ dodal Kortyš s tím, že v době stavby mostu budou řidiči využívat mostního provizoria tak, aby nebyla omezena doprava v oblasti.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Martin Kupka byl položen dotaz

Zvyšování pokut je jedna věc

Ale jak chcete řešit mnohem důležitější věci, jako že jsou tu rizkový řidiči, ono dost rizikové je už i ježdění po českých silnicích, když jsou všude výmoly nebo fakt, že někdo si z pokut nebo vybodování hlavu neláme? Vy politici vše řešíte jen represivně

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo obrany: Senát schválil mandát pro zahraniční mise armády

22:31 Ministerstvo obrany: Senát schválil mandát pro zahraniční mise armády

Senátoři dnes na své schůzi schválili mandát pro působení Armády ČR v zahraničních operacích do roku…