Pardubický kraj řeší havarijní most v Řečanech nad Labem, má vzniknout nový

05.08.2022 15:59 | Tisková zpráva

Pardubický kraj řeší havarijní stav mostu v Řečanech nad Labem. S největší pravděpodobností zde bude umístěno mostní provizorium a vznikne most nový. Ten bude respektovat nedalekou památku UNESCO, tedy Národní hřebčín Kladruby nad Labem.

Pardubický kraj řeší havarijní most v Řečanech nad Labem, má vzniknout nový
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Stávající třípólový most z monolitického železobetonu byl postaven v roce 1926 a vykazuje nedostatečnou zatíženost konstrukce do deseti tun. „Nosná konstrukce je u konce své životnosti z důvodu vysoké koroze betonářské výztuže, která již nespolupůsobí s betonovým průřezem ve větší části nosné konstrukce. V tuto chvíli proto uvažujeme o nákupu vlastního mostního provizoria, které z dlouhodobého pohledu vychází levněji a jde použít i v případě dalších oprav či staveb mostů,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.

Anketa

Líbí se vám kampaň, ve které SPOLU staví Babiše vedle Putina?

1%
97%
hlasovalo: 29284 lidí

Stavba nového mostu byla na základě požadavků Ředitelství vodních cest, Ministerstva kultury, Povodí Labe a Státního fondu dopravní infrastruktury stanovena na více než 184 milionů korun. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ sdělil Kortyš.

Na vlastní stavbu mostu je již vydáno územní rozhodnutí. „Veřejný zájem je zde vyjádřen plným průplavným profilem, odstraněním pilíře mostu z vodního toku a zvýšením bezpečnosti chodců a cyklistů vybudováním chodníků a cyklostezky,“ uvedl Kortyš s tím, že nový most by měl respektovat požadavky splavnění Labe.

Plavební výška má být minimálně sedm metrů nad maximální plavební hladinou, nyní je její hodnota 5,33 - 6,23 metru. Plavební šířka je dnes 27,3 metru, po modernizaci mostu bude 58,0 metru. Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023. „V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena bude záležet na finančních prostředcích,“ dodal Kortyš s tím, že v době stavby mostu budou řidiči využívat mostního provizoria tak, aby nebyla omezena doprava v oblasti.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

13:21 Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, se mezimě…