Stávající třípólový most z monolitického železobetonu byl postaven v roce 1926 a vykazuje nedostatečnou zatíženost konstrukce do deseti tun. „Nosná konstrukce je u konce své životnosti z důvodu vysoké koroze betonářské výztuže, která již nespolupůsobí s betonovým průřezem ve větší části nosné konstrukce. V tuto chvíli proto uvažujeme o nákupu vlastního mostního provizoria, které z dlouhodobého pohledu vychází levněji a jde použít i v případě dalších oprav či staveb mostů,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.
Líbí se vám kampaň, ve které SPOLU staví Babiše vedle Putina?Anketa
Stavba nového mostu byla na základě požadavků Ředitelství vodních cest, Ministerstva kultury, Povodí Labe a Státního fondu dopravní infrastruktury stanovena na více než 184 milionů korun. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ sdělil Kortyš.
Na vlastní stavbu mostu je již vydáno územní rozhodnutí. „Veřejný zájem je zde vyjádřen plným průplavným profilem, odstraněním pilíře mostu z vodního toku a zvýšením bezpečnosti chodců a cyklistů vybudováním chodníků a cyklostezky,“ uvedl Kortyš s tím, že nový most by měl respektovat požadavky splavnění Labe.
Plavební výška má být minimálně sedm metrů nad maximální plavební hladinou, nyní je její hodnota 5,33 - 6,23 metru. Plavební šířka je dnes 27,3 metru, po modernizaci mostu bude 58,0 metru. Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023. „V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena bude záležet na finančních prostředcích,“ dodal Kortyš s tím, že v době stavby mostu budou řidiči využívat mostního provizoria tak, aby nebyla omezena doprava v oblasti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva