Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z Pardubického kraje

24.03.2017 14:39

Pardubický kraj se stále staví čelem k nařízení české vlády, které nařizuje autobusovým společnostem navýšit mzdy řidičům autobusů a uvolní z rozpočtu částku přesahující 20 milionů korun. Plní tak podmínky, které svým dopisem prezentoval také předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík. Ostatní finance nad rámec nařízení musí nést samotní dopravci, kteří si tyto podmínky již dříve vyjednali.

Plníme dohody mezi vládou a Odborovým svazem dopravy, zní z Pardubického kraje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický
reklama

„Naše připravenost dorovnat řidičům autobusů a jejich společnostem částku, kterou svým nařízením stanovila česká vláda, stále trvá. Je nutné upozornit na dopis, který 8. září minulého roku odeslal předseda Odborového svazu dopravy všem předsedům základních organizací. V něm je ve třech bodech uvedeno dohodnuté řešení odměňování řidičů autobusů,“ uvedl hejtman Martin Netolický a konkretizoval body dohody. „Bod A hovoří o přesunu řidičů ze třetí do páté skupiny prací a zaručené mzdě ve výši 98,10 Kč za hodinu, což představuje minimální mzdu 16 400 korun. V našem kraji to dělá jeden milion korun. Bod B stanovuje odměnu za hodinu čekání ve výši 78,48 Kč za hodinu. V našem kraji 15 milionů korun. Bod C zavádí příplatek za ztížené pracovním prostředí v hodnotě 6,60 Kč za každou odpracovanou hodinu. Pro Pardubický kraj částka 4,5 milionu korun. Souhrnně jsme tedy na několikrát zmiňované částce přesahující 20,5 milionu korun. Za náš kraj tedy splněno ve všech bodech. Veškeré další nároky jsou nad rámec tohoto nařízení a musí je nést konkrétní dopravce,“ dodal Netolický.

K možnosti stávky dopravců v regionu se vyjádřil také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Z mého pohledu není ke stávce žádný důvod. Plníme, co plnit máme. Opět zdůrazňuji, že je nezbytné se zamyslet nad nastavením na dalších deset let. Proto budeme chtít při přípravě nového tendru zapojit všechny dotčené strany, a to jak odbory, tak zaměstnavatele, kteří se budou moc vyjádřit k zadávacím podmínkám. Rozhodně není možné, aby byly ceny nasmlouvané na deset let bez možnosti jakéhokoliv pohybu ve vztahu k vývoji ekonomiky,“ uvedl Michal Kortyš.

Dopis předsedy Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka je možné nalézt ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: komerční tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČNB: Prohlášení k výzvě poslance Dolínka ohledně investičního životního pojištění

11:43 ČNB: Prohlášení k výzvě poslance Dolínka ohledně investičního životního pojištění

Česká národní banka byla poslancem Petrem Dolínkem vyzvána k zakročení v kauze investičního životníh…