Tradičně se v exportu skvěle daří značce Pilsner Urquell, která během roku 2013 zabodovala, když dosáhla meziročního nárůstu o více než 4 %. Výrazně posílila svoji pozici například na asijských trzích, ale také ve Velké Británii, v Itálii, Finsku, Bělorusku, Bulharsku, v Černé Hoře i na Slovensku. V zahraničí se výborně daří také Velkopopovickému Kozlu, který se prodává již ve 30 zemích světa a meziročně vzrostl o téměř 6 %.
„Loňský výsledek vývozu našeho piva do zahraničí nás opravdu potěšil i proto, že se jedná o nejvyšší export v historii naší společnosti. Jsme hrdí na to, že se naše značky prosazují i na silně konkurenčních zahraničních trzích, kde si díky vysoké kvalitě a typické chuti dokáží budovat stále početnější skupinu svých příznivců,“ říká Paolo Lanzarotti, generální ředitel a předseda představenstva Plzeňského Prazdroje.
Plzeňský Prazdroj však bodoval i na domácím trhu, a to i přes negativní dopady studených jarních měsíců a ničivých povodní, které Českou republiku zasáhly v červnu, a ovlivnily tak celkový objem konzumace piva. K oživení došlo během posledních měsíců roku a prosinec se zapsal do historie Plzeňského Prazdroje rekordním objemem prodeje piva Pilsner Urquell. S licenční výrobou prodal celkově Plzeňský Prazdroj necelých 9,7 milionu hl piva. Navzdory mírnému poklesu celého pivního trhu dokázal Prazdroj posílit prodej prémiových značek, a to o 1 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva