Plzeňský kraj: Nové vlaky završí modernizaci dopravy v kraji

16.03.2023 15:46 | Tisková zpráva

Cestující na neelektrizovaných tratích v oblasti Plzeňské aglomerace, Českého lesa a na trati z Klatov do Železné Rudy čeká v následujících letech významné zvýšení kvality cestování. Součástí smlouvy, kterou Plzeňský kraj dnes uzavřel s Českými drahami, je totiž rozsáhlá obnova vozového parku. Po nákupu více než 300 nových autobusů a 24 jednotek vlaků RegioPanter jde o završení zásadní modernizace dopravy v kraji.

Plzeňský kraj: Nové vlaky završí modernizaci dopravy v kraji
Foto: plzensky-kraj.cz
Popisek: Plzeňský kraj - logo

V oblasti Plzeňska se modernizace vozového parku týká tratí Plzeň – Žihle, Rokycany – Nezvěstice, Plzeň – Radnice, Plzeň – Bezdružice, Nýřany – Heřmanova Huť a dále šumavské trati Klatovy – Železná Ruda. Během roku 2024 se na těchto tratích objeví 10 zbrusu nových motorových jednotek, které budou vyrobeny firmou PESA v Polsku. Jedná se o jednotky podobné těm, které jsou dnes nasazovány na trati Plzeň – Domažlice (RegioShark), nicméně budou vývojově mladší, a tudíž komfortnější. Všechna tato vozidla budou provedena v grafickém designu Plzeňského kraje. Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek uvádí, že dojde k výraznému zlepšení kultury cestování: „Cestující se mohou těšit na moderní vlaky s více než 100 místy k sezení. Zejména v letních měsících ocení klimatizaci a někteří též připojení na internet pomocí wi-fi. Zejména maminky s kočárky, senioři a handicapované osoby pak částečně nízkopodlažní provedení těchto vozidel, které umožní snadný nástup. Komfortní bude i přeprava cyklistů.“

„Nové motorové jednotky dostaly jméno RegioFox. Tento nový vlak bude vybaven nejmodernějšími nízkoemisními motory Rolls-Royce splňujícími emisní limity Stage V, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO. Jednotky budou vybaveny také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů. O bezpečnost cestujících se postará evropský zabezpečovač ETCS nebo vnitřní i vnější kamerový systém, kterými budou tyto nové vlaky také vybaveny,“ doplňuje člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

V průběhu roku 2024 začnou zajišťovat na výše zmíněných tratích tato vozidla většinu spojů. První nová vozidla budou nasazena v létě 2024. Nákupem nových vlaků však modernizace vozového parku zcela neskončí – od prosince 2026 bude na spoje, kde ještě budou v provozu starší motorové vozy, nasazeno 7 jednotek RegioShark, které cestující znají z tratě Plzeň – Domažlice. Tato vozidla však přirozeně projdou před jejich nasazením na celek Plzeňsko rekonstrukcí interiéru, a tak jejich kvalita bude srovnatelná s desítkou nových vozidel.

Pro Plzeňský kraj jsou důležité nejen tratě u Plzně, ale též v oblasti Českého lesa. Jedná se konkrétně o tratě z Domažlic do Tachova a ze Staňkova do Poběžovic. „I zde se chystá postupná obnova vozového parku a nebudou zde dále používány staré motorové vozy ze 70. a 80. let 20. století,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek. Od prosince 2023 zde budou provozovány výhradně motorové jednotky Regionova, které oproti stávajícímu stavu projdou rozsáhlou modernizací a budou provedeny též v barvách Plzeňského kraje. Cestující se nově mohou těšit na zásuvky a wi-fi i v těchto vozidlech. Nejpozději v roce 2028 budou však jednotky Regionova nahrazeny modernějšími motorovými vozy RS1 Stadler, které budou mít lepší jízdní vlastnosti a dále zvýší komfort cestování v oblasti Českého lesa.

Uzavřením smlouvy s Českými drahami se tak završuje snaha Plzeňského kraje nabídnout cestujícím moderní vozidla na všech tratích v kraji. Po nákupu více než 300 nových autobusů a 24 nových železničních elektrických jednotek RegioPanter se tak jedná o završení modernizace vozového parku Integrované dopravy Plzeňského kraje. V oblasti Pošumaví se k těmto vozidlům také navíc přidá 8 moderních motorových vozů RS1 Stadler na trati Horažďovice – Sušice – Klatovy – Domažlice, kde budou tato vozidla od prosince 2023 provozována dopravcem GW Train Regio. Již přirozenou součástí veřejné dopravy v kraji je pak uznávání a odbavování dle tarifu Integrované dopravy Plzeňského kraje ve všech spojích, který umožňuje cenově přívětivé cestování po Plzeňském kraji a neomezené cestování na jednu jízdenku vlaky, autobusy i městkou hromadnou dopravou ve většině měst v kraji.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Nelegální přepravy minerálních olejů na severu Čech

11:44 Celní správa: Nelegální přepravy minerálních olejů na severu Čech

Během jednoho dne odhalili celníci na Teplicku tři nelegální přepravy minerálních olejů ze sousedníh…