Co ale zůstává stejné, jsou obavy a nejistota některých dětí, žáků a studentů, že jejich školní výsledky nesplní očekávání. Izolace způsobená dálkovým vzděláváním, která narušuje obvyklé sociální vazby a možnost probrat problémy s kamarády, učiteli nebo třeba výchovnými poradci, celou situaci jen zhoršuje. Vyhrocené situace týkající se (nejen) školního prospěchu mohou v domácím prostředí eskalovat až k různým formám násilí. Doba omezených společenských kontaktů navíc bohužel nahrává vyšší latenci takových případů.
Domov by měl být pro každého z nás místem, kde se cítíme v bezpečí. Pro děti toto pochopitelně platí dvojnásob. Bezpečné rodinné zázemí však bohužel není pro všechny samozřejmostí. Je proto velmi důležité, aby každé dítě vědělo, kam se obrátit v případech, kdy je vystavováno psychickému či fyzickému násilí nebo například důsledkům neúměrného užívání alkoholu ze strany dospělých. Do pomyslného začarovaného kruhu však mohou dítě přivést i jen pochybnosti o sobě samém.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva