Povodí Moravy: V Olomouci bude nový postup prací šetrnější k okolní zástavbě

24.03.2019 13:53 | Zprávy

Při výstavbě protipovodňové ochrany Olomouce zvolí Povodí Moravy, s. p. nový postup prací. Změna bude spočívat v provedení menšího množství pilot, což povede k menšímu množství vrtů a zkrácení celkové doby práce vrtné soupravy. Nový postup bude šetrnější k okolním domům a širší průměr pilot lépe stabilizuje okolní domy a celé nábřeží.

Povodí Moravy: V Olomouci bude nový postup prací šetrnější k okolní zástavbě
Foto: Povodí Moravy
Popisek: Povodí Moravy

Změna stavby spočívá ve snížení počtu vrtaných pilot a současně s tím dojde ke zvětšení průměru a v úpravě délek některých pilot. Žádost o změnu stavby podalo Povodí Moravy s. p. už v loňském roce. „Touto změnou dosáhneme nejen vyšší úrovně zabezpečení nové konstrukce nábřežních zdí, ale především minimalizujeme možnost vlivu stavby na nábřežní domy i okolní komunikace. Namísto původně plánovaných 1100 dojde k vyvrtání asi 800 pilot. Ty ovšem budou mít větší průměr. Místo 600 mm budou mít nové piloty průměr od 900 do 1200 mm,“ popisuje investiční ředitel Tomáš Bělaška z Povodí Moravy, s. p.

Z hlediska možného vlivu stavby na okolí tak dojde k výraznému snížení množství vrtů, změna průměru přitom nezpůsobuje větší hluk či vibrace. Celá stavba je i nadále velmi pečlivě monitorována. Povodí Moravy, s. p. nechalo nad rámec zákonem stanovených požadavků zpracovat znalecký posudek, který potvrzuje, že vliv provádění pilotové stěny nemá negativní vliv na stavby a domy v blízkosti probíhající stavby. „Vycházíme vstříc obyvatelům i nad rámec běžných postupů. Nechali jsme zpracovat nejen několik nezávislých odborných posudků, průzkumů a posouzení, ale v místě stavby probíhá nepřetržitý geotechnický monitoring. Statiku budov 24 hodin denně sledují stovky terčů, deformetrů a měřících destiček, které měří stav trhlin, náklony i vibrace. Dosavadní měření nezaznamenala žádný negativní vliv probíhající stavby na bezpečnost obyvatel, žijících v blízkosti staveniště, ani na jejich majetek,“ popisuje přísný monitorovací systém Bělaška. Množství a intenzita geotechnického monitoringu dělá ze stavby protipovodňové ochrany jedno z nejpřísněji střežených míst v zemi. Samotný monitoring navíc bude probíhat ještě 3 roky po dokončení PPO.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Bc. Matěj Gregor byl položen dotaz

Je pravda, že nebudete mít ministerstvo dopravy ani průmyslu?

Čekal bych, že hlavně o dopravu budete usilovat. Jak tedy chcete bojovat proti greendealu nebo třeba za zrušení zákazu aut se spalovacími motory, ale vůbec už z povahy názvu strany něco udělat pro dopravu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Sociální pracovníci na soudech pomáhají řešit náročné životní situace

19:15 Ministerstvo spravedlnosti: Sociální pracovníci na soudech pomáhají řešit náročné životní situace

Už čtvrtina okresních soudů v České republice má ve svých řadách sociálního pracovníka.