V přepočtu to znamená, že se na linku důvěry obrátí v průměru každou přibližně půl hodinu jeden klient. „Záběr témat řešených na lince je opravdu široký.
Nejrozšířenější jsou problémy v mezilidských vztazích jako například partnerské, manželské či rodinné krize, nevěry, rozchody, rozvody, mezigenerační vztahy, problémy v kolektivu na pracovišti a podobně,“ upřesnil ředitel Centra sociálních služeb Praha Tomáš Ján u příležitosti 25. výročí od vzniku Pražské linky důvěry (PLD).
Od té doby poskytuje linka 222 580 697 v nonstop provozu telefonickou krizovou intervenci a poradenství. O tom, že o službu mají nejenom Pražané velký zájem, svědčí i fakt, že za poslední tři roky její pracovníci zaznamenali v průměru přes 16.000 kontaktů ročně. „Jde o nízkoprahovou službu. Klient se nemusí nijak objednávat, pracoviště může kontaktovat kdykoli a odkudkoli. Pražská linka důvěry poskytuje své služby klientům bez omezení, tj. nezávisle na pohlaví, věku, místě bydliště či řešené problematice. Jedinou podmínkou je schopnost dorozumět se v českém jazyce,“ přibližuje vedoucí Pražské linky důvěry Jitka Gryga Medřická.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva