Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven

17.01.2024 7:23 | Tisková zpráva

Spuštění vlastní fotovoltaické elektrárny, rozsáhlé zakázky v Německu, Polsku, Estonsku, Austrálii a dalších světových trzích i významné investice do technického vybavení. Takový byl rok 2023 v kostce pro Pražskou strojírnu.

Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Rok 2023 přinesl Pražské strojírně hned několik rekordů a prvenství. Zdařile navázala na hospodářsky úspěšný rok 2022, ve kterém poprvé v historii firma překročila metu půl miliardy v tržbách. V roce 2023 se hranice opět posunula a firma očekává tržby ve výši 585 milionů korun. Výrobní kapacity dosáhly svého maxima, a Pražská strojírna proto investovala do jejich rozšíření i zvýšení produktivity.

„Uplynulý rok byl důkazem toho, že energie vynaložená na strategický rozvoj se násobně vrací. Opět jsme o něco rozšířili své portfolio, naučili se nové věci a modernizovali výrobu. Doba se mění a my nechceme zůstávat pozadu, i proto jsme schopni konkurovat na nejvyspělejších světových trzích,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

V červenci spustila Pražská strojírna fotovoltaickou elektrárnu umístěnou na střechách svých výrobních hal a skladů ve Vinoři. Instalace o výkonu 999 kWp je největší svého druhu v Praze a umožní společnosti pokrýt celkovou nominální roční spotřebu elektrické energie.

Anketa

Máme se připravovat na válku?

9%
89%
hlasovalo: 14417 lidí

Pokračovalo se také v investicích do strojního vybavení. Ve vinořských výrobních halách vzniklo nové lisovací pracoviště zaměřené na repasi tramvajových kol a v Itálii si Pražská strojírna nechala na míru vyrobit rolnovou ohýbačku, první svého druhu v České republice.

„Krásným příkladem toho, že i malá změna má někdy velký dopad, bylo pořízení skútrů pro náš servisní tým. Při výjezdu k závadám na tramvajové trati jsou díky tomu ve špičkách až třikrát rychlejší než automobilem, a přitom ušetří 70 % paliva,“ dodává Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Kolejové konstrukce dodávala Pražská strojírna celkem do osmi vozoven v České republice, na Slovensku, v Polsku i v australském Melbourne. Zakázka pro polské depo Annopol – 114 výhybkových systémů – byla rekordní, nikdy v historii továrny jich nebylo objednáno tolik najednou.

Významné dodávky se v minulém roce realizovaly mimo jiné i v estonském Tallinnu, německém Hannoveru či výše zmíněné Austrálii. „Melbourne je dlouholetým obchodním partnerem Pražské strojírny, a i přes obrovskou vzdálenost obou zemí objem svých objednávek rok od roku zvyšuje,“ doplňuje Masarovič.

Rozsáhlé kolejové konstrukce vznikaly ale i pro Prahu. Vinořská fabrika vyráběla například nová křížení a spojovací oblouky pro rekonstrukci křižovatky na Flóře nebo unikátní vysokorychlostní výhybku na Kotlářce. Zároveň došlo k uzavření smlouvy mezi Pražskou strojírnou a Dopravním podnikem hlavního města Prahy na dalších osm let. Strojírna, která je 100% dcerou DPP, se bude starat o údržbu tramvajové kolejové infrastruktury v hlavním městě a dodá za tuto dobu DPP služby a výrobky v hodnotě 1,5 miliardy korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Pozemní stavitelství prohloubilo v březnu pokles produkce

13:21 Český statistický úřad: Pozemní stavitelství prohloubilo v březnu pokles produkce

Stavební produkce v březnu meziročně klesla o 8,3 %, meziměsíčně byla nižší o 7,8 %. Orientační hodn…