Výstupy projektu je možné sledovat na webu PSSI a na facebookovém a twitterovém účtu.Zveřejněnou analýzu za měsíc prosinec najdete ZDE.
Po završení prvního měsíce výzkumu je možné učinit první analytické závěry. „Volební kampaň začala být jedním z důležitých témat, kterým se platformy šířící dezinformace věnují. Zatímco začátkem minulého měsíce byli jednotliví kandidáti zmiňováni spíše v souvislosti s politickou situací (což výrazně přispělo ke zviditelnění současného prezidenta Miloše Zemana), v následujících týdnech již byla většina publikovaných článků zaměřena na volební kampaň,“ říká hlavní koordinátor projektu Jonáš Syrovátka z Pražského institutu bezpečnostních studií.
I přestože se po zkušenostech z roku 2013 dá očekávat, že kampaň bude vyhrocená, platí to zatím pouze částečně. „I přestože se dezinformace mající za cíl ovlivnit průběh volební kampaně objevily již v první polovině prosince, kdy na ně upozornily Hospodářské noviny, platformy, které sledujeme, informují o jednotlivých kandidátech převážně bez pozitivních či negativních konotací. Miloše Zemana, který je nejčastěji zmiňovaným kandidátem) sice přímo podpořil web Aeronet nebo šéfredaktor webu Protiproud Petr Hájek, ale celkově je počet pozitivních a negativních zmínek o tomto kandidátovi přibližně vyrovnaný. V případě Jiřího Drahoše je počet negativních zmínek více než trojnásobný oproti těm pozitivním, ale i u něj celkově převažují zmínky neutrální. Dalšími často zmiňovanými kandidáty jsou Mirek Topolánek a Michal Horáček,“ dodává Syrovátka.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva