Jmenovitě se redaktoři článku soustředili na cenu odvozu sutin ze stavby. Dále se tématem zabýval i pořad Moje zprávy na TV Barrandov dne 27. 1. 2019, kde byly podobně jako v uvedeném článku zmíněny nepravdivé informace. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tímto uvádí na pravou míru nepravdy obsažené v těchto výstupech.
1. Tvrzení v médiích:
„Materiál, který máme k dispozici, hovoří o plánované demolici vozovny Hloubětín. Ta je v provozu již od roku 1951, v roce 1999 prošla kompletní rekonstrukcí, která trvala více než rok. Jenže v roce 2013 se začal řešit problém se střechou, která byla podepřena lešením, čímž se omezil provoz tramvají na některých kolejích. Rok poté se už začalo mluvit o stavbě nové vozovny a kompletní demolici té původní.“
Skutečnost: Není pravda, že vozovna prošla v roce 1999 kompletní rekonstrukcí. V roce 2000 se rekonstruovalo pouze kolejiště na dvoře, které bude v rámci projektu nové vozovny z maximální možné části zachováno. Samotná deponovací hala nikdy rekonstruována nebyla a přímo v hale jsou původní kolejnice z roku 1951, kdy byla budova postavena. Některé instalované kolejnice byly dokonce již tehdy ojeté a vytěžené z tratí ve městě, protože v té době byl velký nedostatek ocele. V roce 2013 byly zjištěny závady střechy a zajištěno vypracování statického posudku, který již jako trvalé řešení doporučoval demolici. Byl stanoven režim dočasného provozu, části střechy byly podepřeny a trvale monitorován její stav, tyto práce provádí firma PONTEX. V roce 2014 byla zajištěna studie možností rekonstrukce (zpracovatel Metroprojekt Praha), která posoudila možnosti opravy a jako jediné řešení nakonec určila demolici a výstavbu nové haly. To bylo rozpracováno studií v roce 2015 a od roku 2016 probíhá příprava projektu uvažujícího demolici a výstavbu nové vozovny.
2. Tvrzení v médiích:
„Začátkem letošního roku byla podepsána rámcová smlouva se společností OHL ŽS, a. s., ve věci bourání haly v hodnotě 62 709 481 korun. Tu podepsali současný ředitel DP Petr Witowski a místopředseda představenstva Ladislav Urbánek. A podepsali ji i přes to, že náměstek primátora pro dopravu MHMP a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr pro deník Zdopravy.cz řekl: „Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. Samotná demolice by byla hodně nákladná.“
Skutečnost: Předseda představenstva DPP Petr Witowski a místopředseda představenstva Ladislav Urbánek při podpisu smlouvy postupovali zcela v souladu s postupem přípravy výstavby nové vozovny, o kterém rozhodlo představenstvo DPP a byla informována dozorčí rada DPP. Smlouva s OHL ŽS je rámcovou smlouvou, která umožňuje práce zadávat postupně a její samotný podpis DPP nezavazuje k tomu, aby jakékoliv práce proběhly. Podrobnější vysvětlení následuje v dalším odstavci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil