Při cvičném blackoutu se ČEZ Distribuce osvědčila

12.09.2013 17:10 | Zprávy

Z předběžného hodnocení cvičení RESTART, které se konalo 4. září a bylo největší zkouškou komunikace při rozsáhlém výpadku proudu v České republice, vyplývá, že součinnost mezi stovkami zúčastněných, včetně techniků ČEZ Distribuce, je velmi efektivní a na vysoké úrovni. Zlepšení se nabízí u dalších subjektů, tzv. „neaktivní“ zóny.

Při cvičném blackoutu se ČEZ Distribuce osvědčila
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Je krátce po šesté ranní a na celé území ČEZ Distribuce začínají působit frekvenční ochrany 1. stupně, což vede k omezení spotřeby elektřiny. Aby toho nebylo málo, po sedmé hodině vypukne ve Východních Čechách silná bouřka, která způsobuje rozsáhlé výpadky zařízení vysokého a nízkého napětí. Bez proudu je odhadem 700 tisíc lidí a je nutné vyhlásit stav nouze pro celou Českou republiku. Bez elektřiny jsou nejen domácnosti, ale i obchody, nemocnice a další veřejné instituce, alarmy jsou vypnuté. Běžné telefony nefungují nebo se brzy vybijí. Kolabuje doprava, vlaky nejezdí nebo hrozí riziko srážky, autům dochází benzín, semafory i veřejné značení nesvítí. To všechno se děje při blackoutu. A právě proto je třeba rychlá akce a důsledná komunikace.

ČEZ Distribuce spouští intenzivní komunikaci se zainteresovanými subjekty a na krizovou situaci reaguje okamžitě, do terénu vyjíždějí stovky techniků, aby opravovali poškozená zařízení. Přístup jim ale stěžuje rozmáčený terén a popadané stromy. To je práce pro hasiče se speciální technikou. Na řadu ale leckdy přijdou i záchranáři – práce v takových podmínkách je velice náročná a i přes dodržování všech přísných bezpečnostních pravidel může dojít k poranění. O celé situaci je nutné informovat také místní úřady a média. ČEZ Distribuce proto na svém internetovém portálu (www.cezdistribuce.cz) pravidelně zveřejňuje čerstvé informace, v pohotovosti je tiskové centrum, aktivováno bylo i informační kalamitní pracoviště, které poskytuje zprávy o vypínání distribučních transformačních stanic. Právě díky tomuto nezávislému komunikačnímu zdroji zůstává ČEZ ve stálém spojení mezi dispečerským pracovištěm společnosti a příslušným krajským krizovým štábem, který v  nejvíce postižených oblastech Královéhradeckého a Pardubického kraje tvoří také přizvaní komunikátoři ČEZ Distribuce. Krizový štáb ČEZ Distribuce, který byl svolán pro oblast Východ generálním ředitelem společnosti, spolupracuje také na vyzvání s krizovými štáby Ministerstva průmyslu a obchodu a ostatních dotčených resortů. K nejaktivnější komunikaci však kvůli manipulaci v soustavě, vymezování poruchových stavů a odstraňování poruch dochází mezi přenosovou soustavou ČEPS a také se servisními společnostmi Skupiny – ČEZ Distribuční služby, ČEZ Logistika a ČEZ Zákaznické služby. Nedílnou součástí aktivní sféry jsou také složky integrovaného záchranného systému v čele s hasiči.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČEZ


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj: Centrum asistivních technologií pomůže lidem se zdravotním postižením

10:34 Královéhradecký kraj: Centrum asistivních technologií pomůže lidem se zdravotním postižením

V Hradci Králové dnes zahájilo činnost Centrum asistivních technologií. Jeho cílem je informovat a v…