Těmto faktům nepomáhá ani skutečnost, že v ČR ubývají prvodárci, tedy lidé, kteří krev jdou darovat poprvé. Na situaci reaguje kampaň the Art of living, the Art of giving, tedy „Umět žít znamená umět darovat“, která bojuje proti úbytku mladých dárců krve. Cílem kampaně je v období od 1. května do 14. června 2014 získat 3000 nových dárců krve, pro něž se symbolem dárcovství stanou hravé Nexcare náplasti. Do projektu jsou zapojeny transfuzní stanice v Praze, Brně, Plzni, Českých Budějovicích, Olomouci a Hradci Králové.
Nenahraditelná krev
Krev má v medicíně výsadní postavení, neboť ji nelze ničím jiným nahradit. Má tak nezastupitelnou funkci při léčení a její zásoby se proto musí neustále doplňovat. Obecně Český červený kříž doporučuje, aby připadlo 4 až 6 dárců na každých 100 obyvatel v zemi. Podle slov Marka Jukla, prezidenta Českého červeného kříže se Česká republika však již dlouhodobě potýká s nedostatkem krevních dárců „V současnosti nedosahujeme ani spodní hranice doporučovaných čísel. V ČR by se měl počet dárců krve pohybovat mezi 400 až 600 tisíci, ve skutečnosti jich je podle statistik necelých 300 tisíc.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva