Nejprodávanějšími značkami byly v lednu Škoda (4 823 vozů, nárůst o 16,3 %) a Hyundai (1 540, nárůst o 39,5 %), z modelů byl pak největší zájem o tři modely Škoda – Octavia (2 024), Rapid (1027), Fabia (650) a Hyundai i30 (600).
Statistiky prvních registrací vozidel, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané samoregistrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách.
Nejvíce prodává Škoda a Hyundai
Podle reálných čísel tak v lednu prodala v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (4 823 vozů), která meziročně posílila o 16,3 % následována rychle rostoucí značkou Hyundai (1 540), která prodala o 39,5 % vozů více a Volkswagen (1 295) s nárůstem o 15,8 %. Za nimi se pak s menším odstupem seřadily automobilky Dacia (751), KIA (526) a BMW (509). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v předešlém roce, respektive měsíci Škoda Octavia s 2 024 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Rapid (1027) a Fabia (650). Těsně následuje čtvrtá Hyundai i30 (600), s odstupem pak pátý Volkswagen Golf (432).
V lednu 2015 meziročně výrazně posílily segmenty sportovních vozů, SUV-B a minivozů. Nejporádavnějším segmentem je stále jednoznačně nižší střední třída s 31% podílem na trhu osobních vozů.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



