Prodeje nových aut v Česku pokračují v rychlém růstu

02.04.2015 16:12 | Zprávy

Prodeje nových osobních a užitkových vozů v Česku výrazně zrychlují. Za první tři měsíce roku 2015 bylo prodáno 46 015 osobních a 3 804 užitkových vozů, což je o 24 procent více, než ve stejném období roku 2014. Nejprodávanějšími značkami osobních aut byly v prvním kvartále letošního roku Škoda (16 166 vozů s nárůstem o 29,3 %), Volkswagen (4 738 aut s nárůstem o 51,4 %) a Hyundai (4 558 vozů s nárůstem o 17 %). Z modelů osobních vozů byl největší zájem tradičně o tři modely Škoda – Octavia (5 647), Rapid (3 173), Fabia (3 157) a Hyundai i30 (1 616).

Prodeje nových aut v Česku pokračují v rychlém růstu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách.

Reálné prodeje v roce 2015 – osobních aut se prodalo o 23 % více než loni

Podle reálných čísel  v prvním kvartálu roku 2015 prodala v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (16 166 vozů), která meziročně posílila o 29,3 % následována značkou Volkswagen (4 738), která prodala o 51,4 % vozů více a Hyundai (4 558) s nárůstem o 17 %. Za nimi se umístila Dacia (2 450), za ní se pak s malými odstupy seřadily automobilky Opel (1 775),  KIA (1 721), Renault (1 671) a Ford (1 647). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v předešlém roce, respektive prvním kvartálu, Škoda Octavia s 5 647 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Rapid (3 173) a Fabia (3 157). Následuje čtvrtá Hyundai i30 (1 616) a pátý Volkswagen Golf (1 403).

V prvních třech měsících 2015 meziročně výrazně posílily segmenty SUV-B, minivozů a SUV-C. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída, její podíl se ale mírně snížil na 28 % všech prodejů, druhé nejprodávanější jsou malé vozy (23 % prodaných aut). Celkově se letos zatím prodalo o 22,5 % osobních vozů více než loni (46 015).
Mezi užitkovými vozy je dosavadním letošním vítězem automobilka Fiat s 773 prodanými vozy, následovaná značkami Peugeot (684), Ford (444), Volkswagen (417) a Renault (316). Celkově se za první kvartál 2015 v Česku prodalo bez započtení účelových registrací 3 804 užitkových vozidel (LUV), což představuje mimořádný nárůst o 45 %.

Volkswagen, Ford a Seat stále využívají účelové registrace

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Volby

Mohu mít osobní otázku, koho budete volit vy? Přijde mi, že až moc chválíte opozici, která má ale sama máslo na hlavě, třeba ANO, které bylo u vlády docela dlouho a taky nám životní podmínky moc nezlepšili. Navíc je to pořád to stejné. Politici před volbami slibují a po volbách je vše jinak. Má tak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO je třetí nejtransparentnější státní podnik v ČR

13:21 DIAMO je třetí nejtransparentnější státní podnik v ČR

Státní podnik DIAMO získal v projektu Transparentní Česko 2025 ocenění za třetí nejtransparentnější …