Prodeje osobních aut zkreslují neprůhledné registrace hlavně Fordu a Škodě

13.11.2014 13:06

Nové světlo do výsledků prodejů osobních vozů jednotlivých značek vnáší analýza společnosti Médea Research. Ta přesně vyčísluje nejen účelové registrace vozů určených pro vývoz, tzv. reexporty, tak také registrace prodejců na své mateřské firmy. Největší podíl účelových registrací má letos Ford a nejvíce samoregistrací Škoda Auto. Míra zkreslení statistik prodejů u samoregistrací však není, na rozdíl od jasně mystifikačních čísel reexportů, jednoznačná.

Prodeje osobních aut zkreslují neprůhledné registrace hlavně Fordu a Škodě
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

O problematice účelových registrací, čili oficiálně vykazovaných prodejích osobních vozů, které však po tuzemských silnicích nikdy nejezdily a nejpozději do tří měsíců definitivně opouštějí Českou republiku, informuje společnost Médea Research již od července, kdy přinesla jako první statistiky očištěné od těchto registrací. Z dosavadních analýz vyplynulo, že nejvíce reexportů, a tedy i nejzkreslenější čísla prodejů, vykazuje od začátku roku 2014 Ford, následován Seatem, Volkswagenem a Škodou. Nyní přináší Médea Research jako první v Česku analýzu, v níž jsou vedle účelových registrací identifikovány také registrace automobilek na vlastní mateřské firmy.

Nejvíce sama na sebe registruje Škoda. Největší podíl má BMW

Z veřejně dostupných dat ministerstva dopravy vyplývá, že automobilky registrují vlastní vozy i na své mateřské firmy. Tyto registrace absolutně nejvíce realizuje v roce 2014 Škoda Auto (2.802 registrací), dále Hyundai (883 registrací) a BMW (404). Největší podíl registrací na mateřskou firmu ze všech svých registrací mají z velkých značek BMW (10,1 %), Mercedes-Benz (8,9 %) a Škoda Auto (5,8 %).

Samoregistrace na vlastní firmy neznamenají automaticky zkreslení prodejů

V reakci na některé informace, které se minulý týden objevily v médiích a často jednostranně referovaly o údajně zásadním podílu samoregistrací při zkreslování výsledků prodejů, se aktuální analýza společnosti Médea Research snaží o transparentní pohled na celou problematiku. Samoregristrace na mateřské firmy prodejců nelze, na rozdíl od zřetelně zkreslujících účelových registrací, považovat jednoznačně za matoucí a výsledné statistiky deformující. Registrace na sebe sama totiž v některých případech obsahují např. údaje o osobních vozech, určených pro operativní leasing, nebo o autech, které výrobce v rámci partnerství poskytl sportovním organizacím, jako je fotbalová či hokejová reprezentace, liga či svaz. Tyto automobily také, na rozdíl od vozů, které do tří měsíců definitivně opustí tuzemské silnice, po českých komunikacích i nadále jezdí. Jednoznačně zkreslujícím faktorem skutečných prodejů osobních automobilů tedy zůstávají účelové registrace, a právě proto se hodlá společnost Médea Research ve svých statistikách i nadále důsledně věnovat identifikaci reexportů a jejich transparentnímu odečtu od statistik uměle navýšených.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…