Nejoblíbenějšími klasickými dárky jsou ve všech zemích hračky, knihy a elektronika. Bezmála polovina Čechů (47 %) uvedla, že dárky si obstarává už v průběhu roku. 37 % nechá nákupy na prosinec. Na Štědrý den vyrazí do obchodů každý čtrnáctý Čech a 8 % Čechů dokonce dárky nedává vůbec. Na Slovensku a v Polsku je měsícem dárků jednoznačně prosinec, to do obchodů vyráží více než dvě třetiny Slováků (69 %) a 70 % Poláků. Každý devátý Polák pak dárky vůbec neřeší. Bulhaři jsou zase přeborníky v nákupech na poslední chvíli. Na Štědrý den vyrazí za dárky celá třetina z nich (32 %).
„Rok od roku se u nás zvyšuje podíl dárků koupených přes internet. Nějaký ten dárek koupí přes internet více než polovina Čechů a zajímavé je, že online nákupy začínají být běžné i pro starší generaci nad šedesát let,“ říká marketingový ředitel společnosti PROFI CREDIT Ondřej Šmakal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva