ŘSD: Končí rekordní sezóna oprav dálnic

23.10.2012 18:04

Ředitelství silnic a dálnic posledním říjnovým dnem ukončí 4 km dlouhou rekonstrukci betonové vozovky na dálnici D1 u Rousínova mezi Brnem a Vyškovem. Tímto projektem bude uzavřena letošní sezóna rekonstrukcí na českých dálnicích, která byla v několika směrech zásadní.

ŘSD: Končí rekordní sezóna oprav dálnic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Letošní rok se dá označit za revoluci v přístupu k souvislým opravám české dálniční sítě, protože se poprvé v takovém rozsahu přistoupilo k modelu souvislých delších oprav, jaké známe ze států, které udržují dálniční síť podstatně déle jak u nás.

Mezi nejvýznamnější opravy roku 2012 patří následující:

Životnost nové betonové vozovky bývá cca 25 – 40 let, životnost nové asfaltové vozovky cca 10 – 15 let. Opravy asfaltových vozovek letos proběhly zpravidla výměnou jak obrusné, tak ložné vrstvy a doba trvání opravy je podstatně kratší, jak v případě výměny betonového krytu. Díky tomuto pojetí oprav dálnic se v celkovém součtu mnoha let ušetří čas a nervy řidičů, protože omezení dopravy trvá pouze několik týdnů při samotné opravě a další roky se již musí provádět pouze standardní údržba, nikoliv další opravy. Pozitivní přínos je to samozřejmě i finanční.

„Zároveň se dá říci, že vzhledem k aktuální situaci ve stavebnictví byly tyto opravy pro stát pořízeny za velmi nízké ceny. Například odhadovaná cena rekonstrukce betonové vozovky na dálnici D1 u Rousínova byla 120 milionů korun a vítězná nabídka činila 58 milionů,“ říká generální ředitel ŘSD David Čermák.

Ředitelství silnic a dálnic již připravuje podobný seznam oprav na další roky. Vedle samostatné „modernizace D1“ půjdou největší investice opět do dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem a hradecké dálnice D11 mezi Prahou a Sadskou. Na obou dvou úsecích je postupně odstraňována stará nevyhovující betonová vozovka a při délce cca 25 km jsou opravy po úsecích cca 5 km rozděleny do několika málo let do celkové obnovy dálnice. „Vedle prioritních oprav na dálnicích D1 a D11 bude třeba pokračovat s včasnou opravou asfaltových vozovek na dálnicích D5 na Plzeň a D8 na Ústí. V roce 2013 nově počítáme i se startem souvislých oprav na dálnici D2 Brno - Břeclav, kde se bude jednat o asfaltový přetah přes dnešní nevyhovující betonovou vozovku, jak to již několik let aplikujeme na D11,“ říká generální ředitel ŘSD David Čermák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ředitelství silnic a dálnic

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…