„Podle stávajících smluv si provozovatel mýtných bran, firma Kapsch, nárokuje osmnáct procent plateb,“ říká Jan Kroupa, ředitel ŘSD. „Od roku 2017 by měl být Ministerstvem dopravy nastaven nový systém výběru mýta, který bude z ekonomického hlediska pro ČR výhodnější, než diktují stávající dohody,“ dodává.
Ministerstvo dopravy zároveň uvádí, že pro období po konci roku 2016 existuje záložní varianta výběru mýta, při které budou poplatky u kamionů vybírány po přechodné období formou časových kupónů, tak jak tomu již bylo v minulosti.
Od ledna 2015 se nařízením vlády č. 240/2014 Sb. o výši časových poplatků, sazeb mýtného, slevy na mýtném a o postupu při uplatnění slevy na mýtném přikročilo k úpravě mýtných tarifů. U emisních kategorií EURO 0-II, EURO II-IV a EURO V došlo k mírnému navýšení tarifů, které pokrývá výši inflace z minulých let, kdy byly sazby zmrazené. Jako kompenzace se zavádí nová tarifní skupina pro vozidla s emisní třídou EURO VI, EEV a vyšší, pro které budou platit stávající sazby platné pro kategorii EURO V a vyšší. Další úsporu mohou dopravci získat na zvýhodněných podmínkách pro slevy z uloženého mýtného, kde se hranice pro dosažení nároku snižuje o 25 %.
Více informací najdete na portálu www.mytocz.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ředitelství silnic a dálnic