Současné vedení silnice I/13 centrem Bíliny lze označit za nejkritičtější úsek celé trasy této komunikace. Trasa prochází údolím řeky přímo v centru města, navíc s velkým počtem křižovatek a napojení v oblasti zástavby. Vzhledem k tomu, že je silnice mezi Teplicemi a Mostem ve čtyřpruhovém uspořádání, představuje současný dvoupruhový průtah Bílinou výrazné zpomalení a kumulaci dopravy.
V minulosti ŘSD ČR zpracovalo několik variant dopravního řešení silnice I/13 v prostoru Bíliny. Omezené možnosti průchodnosti územím však generovaly varianty neekonomické, příliš dlouhé či nepřijatelné z hlediska vlivu na životní prostředí. Na základě těchto skutečností ŘSD veřejně představilo variantu, která počítá se svedením silnice I/13 do přibližně 1300 metrů dlouhého tunelu pod západní částí města a s vybudováním nové trasy komunikace v prostoru mezi řekou Bílinou a stávající železniční tratí. Koncová napojení budou na provozovanou čtyřpruhovou komunikaci směrem do Mostu, respektive do Teplic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva