Ředitelství silnic a dálnic v posledních dvou letech výrazně navýšilo prostředky na prohlídky a opravy mostů

16.08.2020 13:34 | Zprávy

Ředitelství silnic a dálnic ČR dlouhodobě plní povinnost danou zák. č. 13/1997 Sb. Zákon o pozemních komunikacích, která po vlastníkovi vyžaduje vést evidenci mostů a povinnost vykonávat jejich správu, zahrnující zejména jejich pravidelné a mimořádné prohlídky, údržbu a opravy.

Ředitelství silnic a dálnic v posledních dvou letech výrazně navýšilo prostředky na prohlídky a opravy mostů
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Ve správě ŘSD je celkem 5027 mostů na dálnicích a silnicích I. třídy. V posledních dvou letech ŘSD výrazně navýšilo finanční prostředky na správu mostů, které má ve své správě.

Ředitelství silnic a dálnic ČR dlouhodobě plní povinnost danou zák. č. 13/1997 Sb. Zákon o pozemních komunikacích, která po vlastníkovi vyžaduje vést evidenci mostů a povinnost vykonávat jejich správu, zahrnující zejména jejich pravidelné a mimořádné prohlídky, údržbu a opravy. Ve správě ŘSD je celkem 5027 mostů na dálnicích a silnicích I. třídy. V posledních dvou letech ŘSD výrazně navýšilo finanční prostředky na správu mostů, které má ve své správě.

Přehled mostů v majetkové správě ŘSD

V následující tabulce je uveden přehled majetkových správců ŘSD a počet mostů v jednotlivých stavebních stavech. U mostů ve stavebním stavu I až III (stav výborný, velmi dobrý a dobrý) není snížená zatížitelnost mostu. U mostů ve stavu IV (stav uspokojivý) se zpravidla snižuje zatížitelnost na 80 %, ve stavu V (stav špatný) na 60 %, ve stavu VI (stav velmi špatný) na 40 % a ve stavu VII (stav havarijní) na 20 %. U mostů v havarijním stavu již probíhá oprava nebo se oprava připravuje s předpokládaným zahájením v letošním roce. Zároveň jsou průběžně opravovány mosty ve stavebním stavu V a VI, aby se zvýšila jejich zatížitelnost a zlepšil stavební stav.

 

I

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MZV: Prohlášení k humanitární situaci v Pásmu Gazy

7:14 MZV: Prohlášení k humanitární situaci v Pásmu Gazy

Ministerstvo zahraničí považuje rozhodnutí bezpečnostního kabinetu izraelské vlády obsadit město Gaz…