Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu obchvatu Frýdku-Místku a připojení dálnice D56 na D48

23.05.2018 10:43

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v úterý 22. května výstavbu první etapy obchvatu Frýdku-Místku a připojení dálnice D56 na D48.

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu obchvatu Frýdku-Místku a připojení dálnice D56 na D48
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem okolní bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod. Neméně závažnou skutečností je také kapacitní vytíženost komunikace. Aby mohla být tato komunikace vnímána jako vysoce kvalitní i nadále, a také aby se centru města odlehčilo od tranzitní dopravy, je nezbytné vyvést dopravu mimo zastavěnou oblast.

Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je pak vlastně dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním (navázáním) stavby D48 Frýdek-Místek, obchvat.

Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 přinese výrazné zlepšení životního prostředí pro občany Frýdku-Místku, zrychlení dopravy a její zkvalitnění v podobě zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu.

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.

Dálnice D56 tvoří v  rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou severo-jižním směrem. Komunikace spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Umožňuje rovněž spojení Ostravska se Slovenskou republikou přes hraniční přechody Horní Bečva–Makov nebo Bílá–Klokočov.

Stavby jsou navrženy ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

D48 Frýdek-Místek, obchvat – I. etapa

Hlavní trasa:
délka: 4250 m
kategorie: R 25,5/120
počet stavebních objektů: 115

D56 Frýdek-Místek, napojení na D48

Hlavní trasa:
délka: 2,184 m
kategorie: R 25,5/80
počet stavebních objektů: 88

Zhotovitel: ALPINE Bau CZ a.s., BERGER BOHEMIA a.s. , HABAU CZ s.r.o.
Cena stavby dle smlouvy: 2 169 mil. Kč bez DPH
Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

13:21 Ministerstvo zahraničí: První Národní rozvojový den v Černínském paláci

Ve čtvrtek 25. dubna se na Ministerstvu zahraničních věcí uskuteční historicky první Národní rozvojo…