Realizací první a následně druhé etapy tohoto projektu bude odstraněno úzké hrdlo mezi dvěma již vybudovanými úseky – stavbou MÚK Hlinky a VMO Žabovřeská mosty, kde je trasa omezena řekou Svratkou a příkrým skalním svahem Wilsonova lesa.
Stávající silnice je pouze dvoupruhová a je podél ní vedena tramvajová trať. Úzký koridor mezi řekou a skalním masivem v současné době prostorově neumožňuje vést vedle sebe po terénu čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci Velkého městského okruhu společně s tramvajovou tratí. Realizací stavby bude umožněna plynulá doprava v celém severozápadním sektoru města až po výjezd z Husovického tunelu.
„První etapa prací zahrnovala úsek od mimoúrovňové křižovatky Kníničská po Kamenomlýnský most. Došlo zde k rozšíření stávající dvoupruhové komunikace na dělený čtyřpruh, úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, opravě stávajícího silničního mostu a k výměně a doplnění protihlukových opatření. Postavena byla také nová obslužná komunikace a proběhla rekonstrukce tramvajové trati. Navazující druhá etapa zahrnuje vybudování nového tunelu o délce 500 metrů, kam bude nově převedena tramvajová trať. To umožní rozšíření silnice na čtyřpruhové uspořádání, čímž bude odstraněno úzké hrdlo, které v současnosti výrazně snižuje plynulost a tedy i bezpečnost dopravy“, představil obě etapy generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva